Els ensenyaments artístics de titulació superior en Art Dramàtic tindran com objectiu generar la formació qualificada de professionals en els àmbits de la Interpretació, la Direcció escènica i la Dramatúrgia i en aquelles àrees de coneixement i investigació vinculades a elles. El perfil ideal per a l’aspirant a la prova d’accés és bastant ampli i pot estar obert a diversos perfils i característiques donat el caire creatiu d’una formació basada en la diferència i en la singularitat dels aspirants. No obstant, hi ha una sèrie de característiques tipus que es valoren a l’hora d’establir la idoneïtat del perfil d’accés, i ens porten a una sèrie de reflexions temàtiques.
Edat
El perfil d’edat a les dues especialitats és variable. No es considera l’edat com un tret diferencial que dificulti o faciliti l’ingrés, ni en positiu ni en negatiu. Però es considera un tret distintiu positiu la varietat d’edats en els aspirants a les dues especialitats. Malgrat tot, sovint els aspirants a l’especialitat de Direcció escènica i Dramatúrgia, tenen un perfil d’edat superior als d’Interpretació. No obstant, aquest fet no seria mai un criteri discriminatori.
Experiència
Pot ser interessant tenir a les classes simultàniament estudiants d’experiències diferenciades; tant aquells que tenen una formació o experiència prèvies, com aquells que sense tenir experiència artística tangible mostrin unes qualitats bàsiques positives per a l’aprenentatge de la formació.
Sensibilitat artística i originalitat
Es valorarà com a tret diferencial positiu la sensibilitat artística potencial dels aspirants i la seva originalitat més que no pas la seva experiència en formacions prèvies en les dues especialitats.
Sensibilitat intel·lectual
Es valorarà també, a part dels coneixements intel·lectuals i la preparació cultural, la sensibilitat intel·lectual que mostrin els participants a la prova d’accés.
Qualitats per al treball en equip
Es valora positivament per a l’èxit de la realització dels estudis que l’estudiant tingui qualitats i capacitats comunicatives per a establir el diàleg i per realitzar feina en equip.
Estudis previs
En les dues especialitats és imprescindible que els estudiants hagin cursat i aprovat el segon curs de Batxillerat o bé, tinguin una titulació d’accés a estudis superiors o universitaris equivalent avalada o homologable per la Generalitat de Catalunya.