Formació per a professionals i graduats

Aquests cursos tenen l’objectiu de brindar a actors i actrius professionals, i també a alumnes graduats de diferents escoles de teatre, una formació avançada d’entrenament actoral i de treball interpretatiu davant de càmera.

Per alumnes no graduats a Eòlia és imprescindible fer arribar a l’escola el CV artístic.

Horari: els dilluns de 19h a 22h

#MÒDUL:  ENTRENAMENT DAULTE amb Nuria Legarda pendent de noves dates

Treball sobre el mètode d’entrenament actoral ideat per l’argentí Javier Daulte. El Procediment Daulte es basa en l’entrenament emocional de l’actor a partir d’improvisacions molt ben acotades. El plantejament d’aquestes improvisacions es fonamenta en l’explicació de l’argument, concreció de les regles de joc i la implicació ineludible del compromís de l’actuant.

NURIA LEGARDA: (Pamplona) Núria Legarda és creadora i directora d’escena amb seu a Londres i Barcelona. Desenvolupa teatre experimental, creant peces interdisciplinàries, en les quals forma i contingut es complementen entre si. Després de vint-i-dos anys d’experiència com a intèrpret, coreògrafa, directora i pedagoga: A Londres des de 2016 ha col·laborat com a creadora e intèrpret amb Elinor Lewis en Orchard. Una peça seleccionada per a The Place Resolution, Livevibe danse i Choreodrome en 2018 i en Aerowaves 2019. Amb el suport de Artsadmin i Arts Council 2018 i actualment de Aerowaves, The Place i DanceXchange. Legarda ha col•laborat com a directora de moviment en Guildhall Drama & Music School, com a intèrpret amb Marie-Gabrielle Rotie, i com a directora en Rose Bruford College London International Drama School. A Espanya ha treballat en els llocs i festivals més reconeguts del país, com el Teatre Nacional, el Teatre Lliure, el Festival Grec, Temporada Alta, TNT, Festival Cos (Catlalunya), BAD Festival (Bilbao), Matadero (Madrid). A més, a l’estranger en el Festival FIMFA i en Espaço do Tempo Montemor-o-Novo (Portugal), La Villete (París) … Com a període de treball de recerca artística va assistir al treball de Gabriela Carrizo i Frank Chantier durant el procés d’assajos de la nova peça de Peeping Tom Kind (2018-2019).  La seva peça La Cena va ser guardonat amb el premi de “Millor projecte escènic” pel Institut del Teatre i nominada “Millor espectacle en altres disciplines” per Premis Butaca de teatre i cinema de Catalunya. Post-Graduada en MA Performance Making, Goldsmiths University of London. Graduada en Art Dramàtic pel Institut del Teatre de Barcelona i en Educació Musical per la Universitat de la La Rioja. Amb estudis de música i dansa en el Conservatori Pablo Sarasate de Pamplona.
 www.nurialegarda.com


#MÒDUL:  L’ACTRIU/ACTOR DAVANT LA CÀMERA amb Judith Colell, pendent de noves dates

Curs pràctic per a treballar la interpretació cinematogràfica i televisiva. L’objectiu és aprofundir en aspectes com l’escolta i el sentir, el personatge, l’atenció i la concentració, l’energia i l’espontaneïtat, la imaginació, les emocions i les reaccions físiques i la simplificació de l’actuació sense perdre la passió. Es treballaran escenes contemporànies de cine o TV, proposades per la mateixa professora. Les sessions del curs implicaran l’assaig, rodatge i visionat de les escenes rodades. El material del curs es facilitarà a l’alumnat per al seu videobook. El curs inclou un assistent de càmera.

JUDITH COLELL: Barcelona, 1968. Ha dirigit les següents pel·lícules: “Nosotras” (2001), premiada a Sitges, Lorca i Vitoria entre d’altres; “53 días de invierno” (2007), present al Festival de Cinema de San Sebastián, premiada amb millor actriu al Festival de Toulouse i nominada a 10 premis Barcelona; i “Elisa K” (2010), guanyadora del Premi Especial del Jurat a San Sebastián, Menció especial del Jurat a Nantes, Premi Nacional de Cultura de la Generalitat de Catalunya, nominada a 5 Gaudís i a un Goya al millor guió adaptat entre d’altres premis. “Positius” (2008), ”Fragments” (2003), “Radiacions” (2012) i “L’últim ball de Carmen Amaya” (2014) són els llargmetratges que ha dirigit para TV. Des de 2011 fins a 2015 ha sigut vicepresidenta de la Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España.  És Secretaria de la junta de l’Acadèmia Catalana i Directora del Grau en Comunicació Audiovisual a Blanquerna URL.


#MÒDUL: VIEWPOINTS amb Teresa Garcia Valenzuela, pendent de noves dates

Viewpoints és un training per a la improvisació i la composició escènica que dóna joc a l’intèrpret creatiu. Compartim un codi que possibilita el domini del llenguatge del cos en el temps i en l’espai. Un entrenament en la presa de decisions des de la disponibilitat a l’instant. Decisions concretes en relació a l’arquitectura, la topografia, la distància espacial, la forma, el gest, el tempo, la durada, la repetició, la resposta kinestésica… El training de Viewpoints ha donat la volta al món de la mà d’Anne Bogart, Tina Landau i l’equip de la Siti Company.

TERESA GARCIA VALENZUELA:

El meu camí s’orienta a l’art de la presència, de la comunicació. Des de fa 20 anys compagino l’activitat artística professional com a coreògrafa i intèrpret creativa amb la pedagògica. Treballar amb Franco di Francescantonio, actor i director de teatre, entrenar Viewpoints amb la siti company i composició amb l’Anne Bogart, m’ha encaminat cap a la creació col·lectiva i generar ambients d’escolta, respecte i repte. La meva mirada vers l’entrenament corporal es nodreix de l’ ATB ( Awareness Through the Body) l’embodiment de Jader Tolja (bodythinking), el Seitai, el métode Feldenkrais, l’Aikido i el training Movement Culture.