Acting davant la càmera

.

Vols aprendre quines són les eines per interpretar davant la càmera? Com treballar la mirada, l’escolta i la presència? I, sobretot, quina és la diferència entre actuar per a una platea i veure’t en la gran pantalla?

Coneix les eines per a interpretar davant de càmera. En aquest curs aprendràs a dominar la creació de personatges, conflictes, situacions i diferents realitats escèniques.

Es faran pràctiques d’escenes i treball de text amb càmera, individual i en grup, amb l’opció de generar també material útil per al teu videobook

D’octubre a juny, 3 horaris a escollir:


Primer trimestre:

Del 4 d’octubre al 20 de desembre de 2021. GRUP PLE
Dilluns d’11h a 14h amb Tony Corvillo
Del 6 d’octubre al 15 de desembre de 2021
Dimecres de 19h a 22h amb Toni Vives
Del 7 d’octubre al 16 de desembre de 2021. GRUP PLE
Dijous de 9.30h a 12.30h amb Cristina Gàmiz

Segon trimestre: 

Del 10 de gener al 28 de març de 2022
Dilluns d’11h a 14h
Del 12 de gener al 30 de març de 2022
Dimecres de 19h a 22h
Del 13 de gener al 31 de març de 2022
Dijous de 9.30h a 12.30h

Tercer trimestre: 

Del 18 d’abril al 27 de juny de 2022
Dilluns d’11h a 14h
Del 13 d’abril al 22 de juny de 2022
Dimecres de 19h a 22h
Del 14 d’abril al 23 de juny de 2022
Dijous de 9.30h a 12.30h

Preu del curs: 390 € cada trimestre, més informació i inscripcions a eolia@eolia.cat

Introducció al llenguatge cinematogràfic

.

Quins van ser els orígens del cinema?

Com va sorgir el llenguatge cinematogràfic i per què?

Com ha evolucionat fins a l’actualitat?

Quines diferències ha comportat en la manera de narrar visualment? I a l’hora d’actuar?

Com afecta la gramàtica audiovisual a la interpretació actoral?

Què ha de tenir en compte un actor/ actriu durant un rodatge?

Quina relació hi ha entre la seva feina i la resta de l’equip de rodatge?

En aquest curs aprendrem a utilitzar el llenguatge audiovisual com a eina vital per ser més eficients a l’hora de comunicar les emocions a la pantalla. Aprendrem l’ús que en fan els grans directors visionant fragments de pel·lícules i analitzant-les.

I finalment posarem en pràctica els coneixements apresos a partir d’exercicis de gravació.

Amb Toni Vives

Matrícula oberta fins gener

Del 7 d’octubre de 2021 al 16 de juny 2022
Horari de matí: dijous d’13h a 14h
Horari de tarda: dijous de 17h a 18h

Professorat

TONY CORVILLO

Graduat amb honors en Teatre per la Universitat de Wisconsin-Milwaukee (1999-2003)

Auditioning and Acting for Film and Television, Jane Alderman, Chicago Casting Director.

Classical text analysis, David Frank, American Players Theatre

Improvisation, Annie Ruth, Toi Whakaari; National Drama School de Nueva Zelanda

Auditioning, Nick Bowling, Court Theatre; Ed Morgan, Milwaukee Repertory Theatre

Més informació a www.tonycorvillo.com

TONI VIVES

Llicenciat per l’Institut del Teatre de Barcelona en Art dramàtic i Màster de Direcció de cinema i televisió per la Ramon Llull, en Toni Vives combina, des de fa anys, la seva professió d’actor, amb la direcció escènica i audiovisual, l’escriptura i la pedagogia.

Com a actor, ha treballat en obres de teatre com El rei Joan de W. Shakespeare, dirigit pel Calixto Bieito (Grec 1995), o Ivanov de Txèkhov dirigit per Genadi Korotkov (Mercat de les Flors), Els tres mosqueters, dirigit per Pep Anton Gómez (Teatre Romea), Les obres completes de W. Shakespeare abreujades dirigides per Adam Long (Teatreneu), la Bella i la Bèstia dirigida per Hadi Kurich (T. Regina) o Onze, nou, catorze dirigit per Pere Planella (Grec 2014), entre d’altres. A la televisió l’hem vist amb sèries com La Riera, El Cor de la Ciutat, Ambiciones, Laberint d’ombres, Estació d’enllaç i Sitges.

Va iniciar-se en la direcció fent ajudanties a: Sota el bosc lacti i L’augment (Jesús Díez) i Refugiats (David Plana). Com a director ha dirigit: Fatma de M’hamed Benguetaff (Festival Entrecultures); La comèdia dels errors, de W. Shakespeare; (Fest. Shakespeare); Lulú (primera nit), Cia. Roberto Alonso; Mínimal Show, de Miquel Górriz i S. Belbel; Besos de Carles Alberola i Roberto García, Els enamorats, i, Un dels últims vespres de carnaval, ambdós de Carlo Goldoni; La moral de la senyora Dulska, de Gabriela Zapolska; Bodas de Sangre, i Yerma, de F. García Lorca; Las amistades peligrosas, de C. Hampton; Vapors, de Nell Dunn; La Indagación, de Peter Weiss, entre altres espectacles.
Després d’escriure i dirigir diferents curtmetratges, treballa com a director de càsting, director d’actors i director de 2a unitat, en la sèrie online Crisis: protocolo BCN K36 produida per Beloze Produccions.

Com a escriptor, ha escrit entre altres, una adaptació musical de La comedia dels errors (Festival Shakespeare); l’obra La barraca de Sant Antoni (subvencionat pels serveis territorials de la Generalitat de Catalunya) i els guions Best Life i Des-ayunos, entre d’altres.

Des de l’any 1994 fins a l’actualitat, treballa ininterrompudament com a professor d’interpretació en diverses escoles. Actualment imparteix classes d’interpretació a l’Escola de comèdia musical Coco Comín; d’interpretació per càmera a Eòlia Esad; i Cultura Audiovisual a Granés Batxillerat.