Tallers per Instituts de batxillerat escènic

Cada curs escolar Eòlia Csad ofereix als instituts de batxillerat d’arts escèniques la possibilitat de fer un taller d’interpretació gratuït a les nostres instal·lacions.

L’activitat està adreçada als alumnes de 1r i 2n de batxillerat d’arts escèniques que estiguin interessats en els Estudis Superiors d’Art Dramàtic: Teatre, Cinema i TV, Teatre musical i Direcció escènica i dramatúrgia.

El programa consisteix en:

Benvinguda i visita guiada pels espais de formació de l’escola.

Taller d’interpretació pels estudiants a càrrec d’un docent en actiu del centre.

Xerrada informativa sobre els Estudis Superiors d’Art Dramàtic, les seves especialitats, accés i beques.

La durada de l‘activitat és de dues hores aproximadament (1h30m el taller i 30min la visita d’espais i la xerrada).

En el cas que no pugueu organitzar la visita a Eòlia, també hi ha la possibilitat que ens desplacem nosaltres a fer la xerrada informativa al vostre centre, i la durada seria d’una hora.

L’activitat que us proposem és totalment gratuïta. Per més informació i reserves contactar amb Stephanie Sancho en el mail comunicacio@eolia.cat

L’objectiu del taller actoral és que els participants visquin de primera mà l’experiència d’una classe d’interpretació, on seran conscients de les seves emocions, el seu cos i la seva veu.

Habitualment el taller s’inicia amb un cercle on es demana que tothom surti i es presenti amb una frase, per tal de tenir consciència de la connexió visual i de la cohesió grupal. És important la comunicació amb el grup, i en aquest moment els estudiants prenen consciència que la seva veu s’ha d’entendre i s’ha de projectar. Diem qui som, com ens diem i com ens sentim, i d’aquesta manera també estem treballant amb la nostra energia, ens mirem als ulls i connectem amb diferents emocions. Amb aquesta primera dinàmica tenim, doncs, la primera sensació d’un escenari d’actuació.

El taller segueix amb unes dinàmiques d’escalfament i de cohesió grupal. Són jocs bàsics on es treballa energia amb exercicis corporals i vocals. Treballem exercicis per sortir del nostre pensament i connectem amb el nostre cos. Juguem amb el nostre cos a diferents velocitats i intensitats.
Una altra dinàmica de treball en el taller són les improvisacions ràpides en parella, a través de la vivència de conflictes. Quina emoció els hi produeix aquest conflicte i com poder-lo solucionar amb imaginació, sent creatius i fent servir diferents tipus d’emocions. Així doncs, aprenem a treballar l’explosivitat, la importància de fer-se càrrec d’aquests conflictes i com afrontar-los.

En la part final del taller juguem amb les dramatitzacions, o sigui, fem escenes on es treballa en equip i han de viure una situació de la forma més real possible. Per tant, posem en pràctica tot el que hem treballat en les dinàmiques anteriors: energia, veu, connexió emocional, creure en la situació… En aquestes dramatitzacions fem partícip al públic de les situacions que es generen en escena. A nivell de gènere de les escenes, podem treballar tant la comèdia, com el misteri o l’acció. Això ens permet entrar en diferents universos i diverses formes d’interpretar.

Sempre, en acabar el taller, es fa de nou un cercle on els estudiants valoren l’experiència del taller amb una sola paraula o una frase curta.

29 de febrer de 2024 – INS Joan Mercader


21 de febrer de 2024 – INS Narcís Oller


16 de febrer de 2024 – INS Vila de Gràcia


16 de febrer de 2024 – Maristes La Immaculada


31 de gener de 2024 – INS Celestí Bellera


30 de gener de 2024 – INS Lluís Domènech i Montaner


24 de gener de 2024 – Granés Batxillerat


15 de gener de 2024 – Escolàpies de Llúria


13 de desembre de 2023 – IES Mossèn Alcover


01 de desembre de 2023 – IES XXV Olimpíada

Notícia al Blog de l’Institut: Eòlia_alumnes XXV Olimpíada


30 d’octubre de 2023 – IES Poeta Maragall

08 de maig de 2023 – Institut Ramon Berenguer IV


26 d’abril de 2023 – Institut Lluís de Peguera


21 de març de 2023 – Institut Lluís Domènech i Montaner


06 de març de 2023 – Institut Escolàpies de Llúria


01 de març de 2023 – IES Vall D’Hebron


17 de febrer de 2023 – Institut Maristes La Immaculada


16 de febrer de 2023 – IES Jaume I


14 de febrer de 2023 – IES Gabriel Ferrater i Soler


25 de gener de 2023 – Granés Batxillerat


14 de desembre de 2022 – IES Mossèn Alcover de Manacor


01 de desembre de 2022 – IES XXV Olimpíada

Notícia al Blog de l’Institut: Eòlia_alumnes XXV Olimpíada


17 de maig de 2022  – IES Ramon Berenguer IV


30 de març de 2022 – IES Màrius Torres i IES Samuel Gili i Gaya


2 de març de 2022 – IES Cirviànum


23 de febrer de 2022 – IES Sant Elm


17 de febrer de 2022 – JOA 22 Maristes la Immaculada


2 de febrer de 2022 – Lluís Domènech i Montaner


26 de gener de 2022 – Batxillerat Granés


20 de gener de 2022 – IES XXV Olimpíada

institutxxvolimpiada.cat/alumnes-de-linstitut-xxv-olimpiada-de-barcelona-a-lescola-eolia


4 de novembre de 2021 – EASD Ondara

19 de maig de 2021 – IES Ramon Berenguer IV


26 de febrer de 2021 – IES Jaume I


22 de gener de 2021 – Batxillerat Granés


Tallers virtuals 2021


6 de març 2020 – Jornades d’Orientació Acadèmica a Maristes la Immaculada.


28 de febrer de 2020 – Escolàpies Llúria


27 de febrer de 2020 – 22es Jornades d’Orientació Acadèmica i Professional al Cèntric Espai Cultural


12 de febrer de 2020 – IES Ramon Berenguer


17 de gener de 2020 – Batxillerat Granés


19 de novembre de 2019 – IES Vall d’hebron


24 d’octubre de 2019 – IES Jaume I

15 de maig de 2019 – IES XXV Olimpíada


11 d’abril de 2019 – IES Poeta Maragall


29 de març de 2019 – 21es Jornades d’Orientació Acadèmica i Professional al Cèntric Espai Cultural


26 de març de 2019 – Escolàpies Llúria


22 de febrer de 2019 – Jornades d’Orientació Acadèmica a Maristes la Immaculada.


12 de febrer de 2019 – IES Ramón Berenguer IV


6 de febrer de 2019 – Salesians Horta – Col·legi Sant Joan Bosco


5 de febrer de 2019 – IES Lluís de Peguera


18 de gener de 2019 – Batxillerat Granés


21 de desembre de 2018 – IES Mossèn Alcover


5 de novembre de 2018 – IES Serrallarga


30 d’octubre de 2018 – IES Vall d’Hebron