DADES D’INTERÈS


Dates: del 26 de juny al 7 de juliol
Mostra final: Divendres 7 (hora a concretar)
Horari: de dilluns a divendres 10 a 14h
Edats: de 9 a 25 anys
Lloc: del 26 de juny al 5 de juliol a l’Eòlia (C/Casp 82, 08010 Barcelona) el 6 i 7 de juliol al Centre Cívic Sandaru (C/Buenaventura Muñoz  21, 08018 Barcelona)

MUSICALS PER EDATS


  • La Nit de Sant Joan de 9 a 11 anys

  • Mikado de 12 a 14 anys

  • Maremar de 15 a 19 anys

  • Mar i Cel de 19 a 25 anys

.

DESENVOLUPAMENT DEL CURS


Com cada any, Joan Lluís Bozzo, fundador de Dagoll Dagom, juntament amb Joan Vives, director musical i compositor de molts dels espectacles de la companyia, són els responsables pedagògics i artístics de l’Stage de Teatre Musical que impartirem, amb un equip de més de 4 professors i professores, per novè any consecutiu, i per cinquè any a l’Escola Eòlia de Barcelona.

Durant dues setmanes, donarem les eines a l’alumnat per afrontar el repte d’unir la interpretació, la dansa i el cant amb l’objectiu de fer una representació final per amics i familiars que mostri l’intens treball que hauran fet al llarg d’aquells dies. L’experiència de tot l’equip en aquest terreny fa que aquesta opció sigui molt interessant per a nois i noies que senten un especial interès per al teatre musical.

El curs es desenvolupa al voltant d’unes assignatures troncals diàries de 45-50 minuts de durada que ajuden a cada grup a preparar la seva mostra final. Cada grup realitza cada dia les 4 assignatures diferents amb un sistema de rotació. Per això, dividirem els nois i noies en 4 grups per edats, i cada grup treballarà un temari diferent amb el seu grup i un tema comú amb la resta de participants de l’Stage.

Les peces consistiran en el treball de text de manera individual i grupal, i d’una peça musical extensa lligada dramatúrgicament. Com cada any, tant el text com les cançons estaran extrets o adaptats a partir dels grans espectacles que Dagoll Dagom ha estrenat al llarg de la seva extensa trajectòria en el teatre musical d’aquest país. Enguany treballarem La Nit de Sant Joan, Mikado, Maremar i  Mar i Cel. Cada peça serà repartida entre l’alumnat del grup, que haurà d’aprendre i memoritzar els diàlegs, les lletres, la música, la coreografia i els moviments escènics amb l’ajuda del treball diari amb cada professor/a.

La segona setmana, cada final del dia dedicarem l’última estona a treballar una cançó coral que representaran tots els alumnes del curs al final de l’espectacle. Aquest any serà Benvinguts al meu poble gris, de la recent estrenada L’Alegria que Passa.

Dedicarem el matí del dijous 6 de juliol a realitzar els assajos generals a la Sala Sandaru on representarem l’endemà la mostra final.

ASSIGNATURES


  1. Direcció Escènica amb Jofre Borràs

Treballarem el muntatge en el seu conjunt i crearem escenes equilibrades, coherents i lligades. Mirarem de donar una dramatúrgia al nostre fet teatral i observarem l’escena des del global. Aquesta assignatura ens servirà tant des del punt de vista concret dels esquetxos de cada grup com des del punt de vista general de la nostra mostra final. En l’assignatura de direcció el professor ens donarà una visió externa de la feina feta en les demés assignatures per tal de lligar-la i donar-li coherència i cohesió.

  1. Música i cant amb Gerard Ibáñez

Treballarem partint de l’escalfament de la veu. Aprendrem a conèixer el nostre instrument i fixar aquelles tècniques que ens permeten treballar les cançons des del punt de vista de la música partint de la nostra veu natural, entenent-la com una eina principal per la nostra expressió teatral. Aprendrem a entendre la partitura i les indicacions que ens demana el director musical per tal de contribuir a les dinàmiques de grup a l’hora d’interpretar la nostra cançó. Repartirem i aprendrem les nostres frases musicals. Aprendrem a interpretar les cançons per la nostra finalitat teatral: transmetre un missatge al públic receptor. La Marta Muñoz és la pianista que acompanyarà el professor i alumnes tota l’hora.

  1. Interpretació amb Paula Vives

Aprendrem a interpretar des de la veritat en el text parlat i cantat. Treballarem a partir de les cançons per trobar l’essència del personatge que interpretem des del punt de vista individual i grupal. Buscarem i treballarem eines que ens apropen a la cerca de la veritat en la interpretació. Treballarem les cançons i el text des del punt de vista interpretatiu. Farem improvisacions i treball d’exercicis teatrals.

Dedicarem estones de les nostres sessions a analitzar l’aspecte estètic formal del nostre personatge i el nostre grup. Parlarem del vestuari i la caracterització i crearem el disseny de vestuari i alguns elements escenogràfics.

  1. Coreografia amb Beàlia Guerra

Analitzarem les necessitats de l’escena en l’àmbit musical i del text. Aprendrem a escalfar el nostre cos per poder-lo tenir lliure i disposat per transformar-se en una de les eines principals de l’expressió teatral. Aprendrem i adaptarem les coreografies de les cançons que representarem. Aprendrem els moviments escènics de la nostra peça i ho farem tenint en compte sempre els nostres personatges i la nostra finalitat teatral. Introduirem el vestuari com a part important de la nostra actuació en tant que afecta als nostres moviments físics i escènics, així com a la nostra presència i actitud corporal.

ESTONES CONJUNTES


Cor final: treball específic d’un tema conjunt amb tots els professors i alumnat durant 20 minuts diaris (la segona setmana).

Descans: 20 minuts diaris. Els alumnes autoritzats menors d’edat podran sortir del centre mitjançant una autorització expressa dels pares inclosa en el full d’inscripció, juntament amb l’autorització per marxar sol/a del centre cap a casa en finalitzar el dia. És important que no s’acumulin a l’entrada del centre, i que siguin puntuals a l’hora de tornar després de la pausa. La resta d’alumnes restaran a la seva aula durant el descans.

Assajos generals: els últims dos dies del curs ajuntarem assignatures i professorat per ultimar els detalls de la nostra actuació final.

A l’inici de la segona setmana realitzarem una petita sessió de fotos per cada grup* simulant la que faríem pel nostre cartell teatral, amb el vestuari, caracterització i elements corresponents, per tal de poder crear un programa de mà de l’espectacle de l’últim dia. Farem arribar les imatges a les famílies en acabar el curs mitjançant el Dropbox.

* Ho farem subjectes a la normativa actual de protecció de dades. Caldrà signar una autorització expressa pels drets d’imatge inclosa en el full d’inscripció.

PROFESSORAT


Direcció i adaptació de textos – Joan Lluís Bozzo
Direcció musical i arranjaments – Joan Vives
Direcció escènica i adaptació de textos – Jofre Borràs
Música i Cant – Gerard Ibáñez
Interpretació i coordinació del curs – Paula Vives
Coreografia – Beàlia Guerra
Pianista acompanyant – Marta Muñoz

QUÈ CAL PORTAR?


– Roba còmode (imprescindible)
– Calçat esportiu i mitjons antilliscants
– Paper i llapis/boli
– Portar cada dia partitures, lletres, exercicis, horaris i documents que lliuri el professorat (es recomana una carpeta). El primer dia lliurarem les lletres i textos de cada grup impresos a tot  l’alumnat. Si ho requereixen, els podem imprimir les partitures.
Esmorzar per mig matí i una ampolla per l’aigua plena. Recordeu que treballem intensament durant 4 hores, és important que l’alumnat tingui aliments per prendre durant el descans o els 5 minuts entre classes.
– Es pot portar tovallola per la suor, roba de recanvi, o articles higiènics. Es podrà fer ús dels vestuaris.
– Les peces de roba que el professorat acordi juntament amb l’alumnat per confeccionar el vestuari (es retornaran el divendres 7 de juliol en acabar el curs).

PROCÉS D’INSCRIPCIÓ


Dates d’inscripció – del 14 de març de 2023 fins a exhaurir places (places limitades).

Formalització de la matrícula – A través del mail a elplanter@eolia.cat. Rebreu un enllaç per formalitzar la matrícula telemàticament. Consultar al centre les modalitats de pagament.