Danses de reis, déus i muses

“The dance and music must so nicely meet
Each note must seem an eccho to your feet”

The Art of Dancing by Soame Jenyns (1729)

Aquest taller pràctic de 3 hores de treball escènic oferirà una iniciació al codis presents al moviment, gestualitat i danses de finals del segle XVII i principis del XVIII, comunment coneguts com a dansa barroca.

El vocabulari específic de la dansa està directament relacionat amb la cort de Lluis XIV de França. El mateix rei era un excel•lent ballarí, i no cal dir que la dansa, com a forma artística tenia un paper immensament important a la seva cort, i estava estretament relacionada amb la música, el teatre, l’òpera i l’etiqueta general de la cort.

Avui en dia, l’aprenentatge de les formes bàsiques de la dansa barroca ens ofereix una finestra a la pràctica escènica històrica, que es pot utilitzar com a reconstrucció de les primeres formes de teatre, dansa o música, i també com a font apassionant per a una nova inspiració creativa.

A qui va dirigit?

La classe està pensada per a intèrprets, ballarines, músics i tots els interessats en les formes antigues de les arts escèniques. No és necessari tenir nocions de dansa.

Horari i preu

Divendres 29 d’abril
De 16.30h a 19.30h
Preu: 15€

Continguts

El treball se centrarà en la postura corporal general, els passos bàsics, l’ús dels braços, l’orientació espacial i la relació amb la música.

Temes que obrirem:
– Postura corporal
– Aprenentatge d’alguns passos bàsics
– Introducció a la notació Feuillet de la dansa
– Reconèixer l’estreta relació entre la música i el moviment
– Ús dels braços per a la situació formal de la dansa i del gest teatral
– Trobar noves maneres d’expressió física

Curs en anglès amb traducció simultània.

Imatges del workshop a Eòlia

Tanja Skok


Tanja Skok és ballarina, coreògrafa, professora i investigadora en el camp de la dansa històrica. S’ha format a la London Contemporary Dance School, del Regne Unit. Més tard ha continuat la seva especialització amb artistes i investigadors internacionals de renom en el camp de la dansa històrica.
Durant el transcurs de la seva carrera artística i en qualitat de coreògrafa i/o ballarina, ha participat en diverses produccions internacionals tant de llenguatge contemporani com històric.
Destaca la producció de l’òpera Amadis de Gaulle de Johann Christian Bach, producció de l’Opéra Comique i l’Opéra Royal de Versalles o la col·laboració habitual amb el conjunt Laberintos Ingeniosos. Col·labora també amb l’Ensemble Musica Cubicularis de Eslovènia i Ars Musicae-Orquestra Barroca (Mallorca).
És cofundadora d’ARTS Alchemy, que juntament amb l’Orquestra Barroca Vespres d’Arnadí ha presentat un dels seus treballs al Festival de Peralada (Girona)
Cal destacar la col·laboració habitual amb Andrew Lawrence King i Studio Opera Omnia a Moscou, com a assessora de moviment, pedagoga i coreògrafa on ha participat en la posada en escena de les òperes King Arthur de H.Purcell i Sant Alessio de Stefano Landi.
Ha estat assistent de direcció artística durant 8 anys d’En-Knap, companyia de dansa líder en l’escena contemporània Eslovena. Ha impartit cursos de dansa contemporània i històrica en nombrosos cursos i institucions com el Màster de Guitarra de la Universitat d’Alacant, Amherst Early Music Festival als EUA, Festival Musica Locopolitana a Eslovènia, i el programa europeu EEEmerging del Festival de musique baroque d’Ambronay, França.
Tanja Skok és professora de composició de moviment, tècnica de la dansa contemporània i improvisació a l’acadèmia de dansa Alma Mater a Liubliana (Eslovènia). Des del 2022 és professora de Dansa Barroca a l’Escola Luthier-Dansa (Barcelona).

Més informació a www.tanjaskokdance.com

Tanja Skok i Barbara Kanc, dansa & Janez Jocif, flauta i tambor.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Política de Privadesa.
I Accept

Bach E-Motion. Tanja Skok, dansa & Xavier Díaz-Latorre, llaüt.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Política de Privadesa.
I Accept