Cursos intensius de Setembre

Introducció al guió de cinema i tv

amb Antonio Garrido

Imatge d'Antonio Garrido García

Introducció als conceptes i eines fonamentals per a escriure un guió cinematogràfic i/o televisiu de ficció.

Partirem de la base d’exemples reals -llargmetratges i episodis de sèries de ficció- perquè els alumnes participants vegin i comprovin com es trasllada la paraula escrita a la pantalla.

L’objectiu és que els alumnes interioritzin i assimilin tots els elements necessaris per a arribar a completar un guió íntegrament; i, al seu torn, que escriguin exercicis concrets amb la finalitat d’estimular-los per crear el seu propi tractament i/o guió de ficció cinematogràfica o televisiva.

Del 2 al 9 de setembre (2, 4, 7, 8 i 9), de 10.30h a 13.30h
Nivell bàsic-mitjà. Hores del curs: 15h
Preu: 195€ / 180€ alumnes d’Eòlia

Antonio Garrido,
Guionista, analista i desenvolupador de continguts. Actualment, combina aquestes tres labors en la productora mexicana de TV Azteca, Dopamine. Ha treballat d’analista en produccions de sèries com Hernán —Amazon Prime—, Tu parte del trato —TNT— y/o Amarres —d´inminent estrena a TNT—. Avui dia, sense deixar les tasques d´analista, treballa com a desenvolupador i guionista de Cóyotl. Una de les sèries que, recentment, Turner Latin America va anunciar en col·laboració amb Dopamine per a la seva futura estrena.

Estill Voice Training (Voice Craft)

amb Viv Manning

Imatge de Viv Manning

La tècnica Voice Craft és un entrenament destinat a millorar el rendiment de la veu professional cantada i parlada. El nivell 1 ofereix als participants les eines per tal d’experimentar la producció del so a través de la pràctica dels exercicis de 13 figures, alternant sessions de teoria amb la pràctica i l’aplicació d’aquest treball en textos i cançons. El nivell 2 introdueix la combinació de les Figures i les 6 Qualitats Vocals.

NIVELL 1: Les Figures Obligatòries
Del 2 al 4 de setembre, matí i tarda.
Nivell bàsic-mitjà. Preu: 370€

NIVELL 2: Les qualitats vocals
Del 4 al 6 de setembre, matí i tarda.
Nivell bàsic-mitjà. Preu: 350€

*Pack dels 2 cursos 630€

Viv Manning

Cantant i actriu nativa d’Anglaterra. Des de 1992 imparteix classes i tallers de cant, entrenament vocal i recursos d’improvisació i creació vocal. Imparteix cursos i conferències arreu del món. Màster, formadora i examinadora (CCI) de Estill Voice Craft i màster en musicoteràpia. Col·labora com a professora convidada a la UB, UAB, Universitat Ramon Llull i Universitat de Girona en cursos relacionats amb art i música. És professora de l’Escola Superior del Taller de Músics i coordinadora pedagògica del departament de cant a l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia, on també ensenya cant i porta grups en les especialitats de tècnica vocal i interpretació de cançons.

Més informació a estill-voice-training-voice-craft

Energia i emocions

amb Ferran Madico

Imatge de Ferran Madico

Aprofundirem en la tècnica teatral a través de l’energia, la fisicalitat i la connexió entre la veu, el cos i les emocions. Explorarem diferents tècniques interpretatives a través d‘exercicis teatrals i improvisacions, i també treballarem l’escolta activa amb els altres companys.

Del 7 al 10 de setembre, de 18.30h a 21.30h
Nivell mitjà. Hores del curs: 12h
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

Ferran Madico,
Nascut a Reus, és actor i director de teatre. Va estudiar Interpretació a l’Institut del Teatre i va ser director del CAER (Centre d’Arts Escèniques de Reus).
Com a director ha participat en els següents muntatges teatrals: Comedias bárbaras de R. Valle-Inclán, Tornar a Casa de Harold Pinter, Celobert de David Hare, Molt Soroll per No Res de W. Shakespeare, Bodas de sangre de García Lorca, Terra Baixa d’Àngel Guimerà, Taurons de David Mamet, Tots eren fills meus d’Arthur Miller i Treballs d’Amor Perdut de W. Shakespeare.

Introducció al doblatge

amb Montse Miralles

Imatge de Monste Miralles

Curs pràctic en estudi professional de doblatge, amb l’objectiu de treballar la sincronia labial, la rapidesa i la versatilitat davant del micròfon de doblatge.

Del 7 al 10 de setembre de 2020. NOU GRUP!
De 18h a 20h. Portem ONDA estudios a Eòlia
Nivell bàsic-mitjà. Hores del curs: 8h
Preu: 185€ / 170€ alumnes d’Eòlia

Montse Miralles com a actriu de doblatge, ha posat veu a, entre altres, Claudia Cardinale, Olivia de Havilland, Ingrid Bergman, Sophia Loren, Candice Bergen, Natalie Wood, Stefania Sandrelli, Yelena Safonova, Marilyn Monroe, Sally Field, Lauren Bacall, Victòria Principal, Kim Novak, Goldie Hawn, Katlin Turner, Kim Bassinger, Barbra Streisand, Madonna, Helen Hunt, Andrea Ferreol, Ava Gardner o Brooke Shields.

Ha dirigit doblatges de películ·les i sèries com El Padrí, Casablanca, El somni etern, El tall de la navalla, Amarcord, El complot dels anells, La meva rateta, Laura, La teranyina, Si te dicen que caí, Luces y sombras, Què me dices Mari Pili?,  La punyalada, Set núvies per a set germans, Requiem per un camperol, Susana, Lolita, Malcom X, Sissi, El viatge de Chihiro; La Mari. El millor que li pot passar a un croissant, La reina Margot, Star Trek Voyager, etc.

Un sol cor

amb Julio Manrique

Imatge de Julio Manrique

Jugar per descobrir que formem part d’alguna cosa

Us convido a reflexionar, a partir del treball amb escenes corals i amb materials textuals contemporanis, sobre aquests conceptes rudimentaris i ancestrals: grup, història i celebració.

Del 8 al 10 de setembre, de 16h a 21h
Nivell avançat. Hores del curs: 15h
Preu: 325€ /310€ alumnes d’Eòlia

Deia el mestre Peter Brook que el teatre podia ser explicat, essencialment, com un grup de gent que explica una història. I, també, que el teatre és, sobretot, una forma d’alegria. Aquestes definicions, tan aparentment simples, del nostre ofici, m’acompanyen tossudament, des de fa anys, i amb el temps se’m revelen cada cop més plenes de llum i sentit.
Us convido a reflexionar, a partir del treball amb escenes corals i amb materials textuals contemporanis, sobre aquests conceptes rudimentaris i ancestrals: grup, història i celebració.

Julio Manrique,
Llicenciat en Dret per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, forma part durant quatre anys de l’Aula de Teatre de la UPF. Cursa estudis oficials d’interpretació a l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona. L’any 1998 és becat per la Unió de Teatres d’Europa, en representació del Teatre Lliure, per participar en un taller internacional d’investigació sobre l’obra de Shakespeare, impartit per Bruce Mayers, membre fundador i actor habitual de la companyia de Peter Brook, director amb qui treballarà l’any 2001. Completa la seva formació amb diversos seminaris i cursos d’interpretació i dramatúrgia impartits per Rafael Spregelbud, Javier Daulte i José Sanchís Sinisterra, entre d’altres. Ha alternat les tasques d’actor i director d’escena i, puntualment, la de dramaturg.  Va ser membre de la companyia i director resident del Teatre Lliure sota la direcció d’Âlex Rigola. Durant tres temporades, entre els anys 2011 i 2014, assumeix la direcció artística del Teatre Romea de Barcelona, apostant per una programació marcadament contemporànea.
Els darrers anys, ha realitzat diferents projectes, com a actor i com a director, per a la productora La Brutal, de la qual n’és cofundador, juntament amb David Selvas.

Neurociència i teatre

amb Òscar Vilarroya

S’ha dit que el cervell és l’objecte més complex i potent de l’univers.

En aquest curs recorrerem les bases neurals de la percepció, el coneixement, les emocions, l’empatia o la creativitat a fi que ens ajudin a adreçar algunes de les preguntes que relacionen el món de les arts escèniques i la neurociència.

Del 15 de setembre al 22 de desembre de 2020
Dimarts de 18h a 20h

Òscar Vilarroya és llicenciat en Medicina i doctor en Filosofia.

Treballa com a director de la Unitat de Recerca en Neurociència Cognitiva (URNC) i de la Càtedra “El Cervell Social” al Departament de Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona. A més de publicar articles d’investigació científica en les revistes especialitzades en neurociències, és autor de La disolución de la mente. Una hipótesis sobre cómo siente, piensa y se comunica el cerebro (Editorial Tusquets, 2002), i de Paraula de robot. Intel·ligència artificial i comunicació (Premi Europeu de Divulgació Científica Estudi General, Edicions Bromera, 2004).

Neurocientífic apassionat alhora pel teatre i la literatura, cal destacar també la seva obra De botxins i gots d’aigua, premi “Micalet” (Denes, 2003), el llibret de l’òpera Casparo (Palau de la Música, 2011) concebuda per a cantants i robots i amb música de Luc Steels (un dels pioners en Intel·ligència Artificial a Europa), així com el llibret de Fausto (La Monnaie, Brussel·les, 2017). També ha publicat una novel·la, Joc net,  premi “Ferran Canyameres” (Pagès Editors 2004).

Més informació a eolia.cat/curs-neurociencia-teatre-oscar-vilarroya/

Cursos realitzats

Viewpoints

amb Oskar Luko

Imatge d'Oskar Garcia (Luko).

Viewpoints és una aproximació singular a la relació del performer amb l’espai i el temps, dirigit tant a actors i actrius com a performers, ballarins, músics, cantants, directors, dramaturgs i tècnics, o a qualsevol que tingui inquietuds entorn de les arts escèniques i el moviment.

Del 29 de juny al 10 de juliol
Dies 29, 30, 1, 3, 6, 8 i 10 de juliol, de 16h a 20h

Nivell mitjà. Hores del curs: 28h
Preu: 250€ / 225€ alumnes d’Eòlia

Els Viewpoints tenen el seu origen en la dansa postmoderna novaiorquesa. Van ser creats per la coreògrafa Mary Overlie i després desenvolupats per a teatre per la directora d’escena Anne Bogart de la SITI Company.

Aquest és un entrenament escènic creatiu en el qual a través d’improvisacions aprofundim en els diferents paràmetres en relació a l’espai i el temps. En aquest intensiu tindrem l’oportunitat també d’introduir-nos en la composició en grup.

És un taller eminentment pràctic i les places són limitades.

QUÈ PORTAR: roba còmoda completament negra o colors neutres, llibreta i utensilis per a escriure.

Oskar Luko,
Actor i performer, postgraduat en Arts Escèniques per la UPV/EHU, membre de la companyia Kabia Teatre, col·laborador a Ars Performance lab. i co-fundador de cia. Blanco Roto s’interessa per les arts preformativas del moviment i completa la seva formació amb diferents practiques: Viewpoints amb Mary Overlie, Barney O’Halon i Borja Ruiz, Body Weather amb Andrés Corchero i Oguri, Art com a vehicle de Jerzy Grotowski amb Pere Sais, Maud Robart i Thomas Richards, Kobayashi Ryu Aikido amb Arus Shidoin 4t DAN i Balacheff Kyoshi 6è DAN DNBK.

Iniciació al teatre

amb Ferran Madico

Imatge de Ferran Madico

Curs dirigit a tot tipus de persona interessada a iniciar-se en el món de la interpretació, a través d’exercicis teatrals i improvisacions. Descobreix i desenvolupa el teu potencial actoral!

Del 6 al 10 de juliol, d’11h a 13.30h
Nivell bàsic. Hores del curs: 12,5h
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

Ferran Madico,
Nascut a Reus, és actor i director de teatre. Va estudiar Interpretació a l’Institut del Teatre i va ser director del CAER (Centre d’Arts Escèniques de Reus).
Com a director ha participat en els següents muntatges teatrals: Comedias bárbaras de R. Valle-Inclán, Tornar a Casa de Harold Pinter, Celobert de David Hare, Molt Soroll per No Res de W. Shakespeare, Bodas de sangre de García Lorca, Terra Baixa d’Àngel Guimerà, Taurons de David Mamet, Tots eren fills meus d’Arthur Miller i Treballs d’Amor Perdut de W. Shakespeare.

Iniciació al teatre

amb Rosa May

Imatge de Rosa May

Curs dirigit a tot tipus de persona interessada a iniciar-se en el món de la interpretació, a través d’exercicis teatrals i improvisacions. Descobreix i desenvolupa el teu potencial actoral!

Del 6 al 10 de juliol, de 19h a 21.30h
Nivell bàsic. Hores del curs: 12,5h
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

Rosa May,
TEATRE Ajudant de direcció de Toni Casares a “Crim i Càstig” a Eòlia. Actriu en l’espectacle “La Bas”, dirigit per James de Paul a la Sala Muntaner de Barcelona, en l’espectacle “Lágrimas en la nata” (textos de Poeta en Nueva York de F.G.Lorca) dirigit per Josep Galindo i música  original i piano de Gustavo Llull. Nit solidaria de L’escola Eòlia al teatre Poliorama de Barcelona. Actriu en la lectura dramatitzada “Vorher/Nachher” de Roland Schimmelpfenning, dirigida per Josep Galindo al teatre Romea. Actriu de l’espectacle “Pervertimentos y otros gestos para nada”, teatre de Ponent de Granollers i al supermercat del Mercat de les Flors de Barcelona. Actriu en les escenes de, “El facinerós és al replà” i a “Perduts a Yonkers” al teatre dels Lluïssos de Gràcia Actriu en diferents espectacles de teatre infantil per tota Espanya. CINEMA I TELEVISIÓ Actriu sèries; “El cor de la ciutat” de tv3, Majoria Absoluta i De Moda. Campanya publicitària de Mattel a Madrid i en campanyes publicitàries de BTV a Barcelona. Actriu en els llargmetratges , “Noche de Fiesta” de Javier Puebla (Cinemes Verdi, filmoteca de Bcn i a Madrid) i “Carambola” de Rosa Gavin. ALTRESClasses de teatres per nens i joves. Animació per la fundació Ludalia. Estudis de percussió i guitarra. Català, castellà, nivell bàsic d’anglès. ACTUALMENT Actriu a Interactuar, empresa teatral a Barcelona. Classes de teatre per a nens i joves a l’escola Eòlia de Barcelona, Classes de teatre per a nens amb discapacitat a L’Associació Cre-art a Sants de Barcelona, Classes de teatre per a nens a La Vagoneta de Sant Just de Barcelona.

Acting davant de càmera

amb Alicia Verdés

Imatge d'Alicia Verdés

En aquest curs aprendràs a dominar la creació de personatges, conflictes, situacions i diferents realitats escèniques. Es faran pràctiques d’escenes i de treball de text amb càmera.

Del 6 al 10 de juliol, de 18.30h a 21.30h
Nivell bàsic-mitjà. Hores del curs: 15h
Preu: 195€ / 180€ alumnes d’Eòlia

Vols aprendre quines són les eines per interpretar davant la càmera? Com treballar la mirada, l’escolta i la presència? I, sobretot, quina és la diferència entre actuar per a una platea i veure’t en la gran pantalla?

El llenguatge cinematogràfic demana a l’actor un nivell molt alt de precisió i intimitat en l’expressió i un ampli coneixement de com comunica el món físic. Doncs la nostra feina es basa a evocar l’experiència concreta del personatge, traduint-la a comportament físic per tal que pugui ser fotografiada per la càmera.
En aquest curs aprendràs a dominar la creació de personatges, conflictes, situacions i diferents realitats escèniques. Es faran pràctiques d’escenes i de treball de text amb càmera.

Alícia Verdés,
Actriu, directora i docent. S’ha format i desenvolupat professionalment a Espanya, Alemania i Escòcia. Amb més de 15 anys d’experiència professional ha treballat en cinema, teatre i televisió. Ha treballat a “Salvados”, “Barcelona nit d’hivern”, “La Riera” o “Centro medico”, entre d’altres. Amb la seva productora desenvolupa peces de ficció i documentals i ha col·laborat amb productores com El Terrat, Vadever Films o Albiñana Films. Anteriorment ha estat reportera ENG de TV3.

Passar a l’acció

amb Èlia Genís

Imatge d'Elia Genís

Energia – Organització – Alineació – Consciència

Proposem un context on practicar l’alineació entre Cos-Ment-Energia per estar disponibles per a l’acció creativa, estant presents en el nostre cos des de la consciència. Ho farem a través de diferents pràctiques energètiques, respiració i moviment. Ens entrenarem per a poder crear en temps real el final de cada classe.

Del 6 al 22 de juliol
Dilluns i dimecres, de 16.30h a 18.30h

Nivell mitjà. Hores del curs: 12h
Preu: 95€ / 80€ alumnes d’Eòlia

Viatjarem a través de diferents pràctiques que engloben una forma d’enfocar el moviment, la dansa i la creació, principalment el Keep Moving Method i el Mètode Feldenkrais. Les dues posen atenció en prendre consciència de nosaltres mateixos en acció.

Èlia Genís Rodríguez, és ballarina, creadora, dansa terapeuta i instructora del Mètode Feldenkrais. Professora de Keep Moving Method, pràctica que l’inspira en la seva labor pedagògica en l’àmbit actoral, terreny en el que porta treballant durant més de deu anys en diferents escoles de teatre de Barcelona. Actualment finalitzant els estudis de Grau Superior a l’Institut del Teatre de Barcelona en Coreografia i Interpretació.
La seva labor i mirada pedagògica gira entorn de les pràctiques somàtiques així com la improvisació posant el focus d’atenció en la preparació de l’intèrpret en trobar eines que l’acompanyin en poder crear en temps real.

Energia i emocions

amb Rosa May

Imatge de Rosa May

Aprofundirem en la tècnica teatral a través de l’energia, la fisicalitat i la connexió entre la veu, el cos i les emocions. Explorarem diferents tècniques interpretatives a través d‘exercicis teatrals i improvisacions, i també treballarem l’escolta activa amb els altres companys.

Del 13 al 17 de juliol, d’11h a 13.30h
Nivell mitjà. Hores del curs: 12,5h
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

Rosa May,
TEATRE Ajudant de direcció de Toni Casares a “Crim i Càstig” a Eòlia. Actriu en l’espectacle “La Bas”, dirigit per James de Paul a la Sala Muntaner de Barcelona, en l’espectacle “Lágrimas en la nata” (textos de Poeta en Nueva York de F.G.Lorca) dirigit per Josep Galindo i música  original i piano de Gustavo Llull. Nit solidaria de L’escola Eòlia al teatre Poliorama de Barcelona. Actriu en la lectura dramatitzada “Vorher/Nachher” de Roland Schimmelpfenning, dirigida per Josep Galindo al teatre Romea. Actriu de l’espectacle “Pervertimentos y otros gestos para nada”, teatre de Ponent de Granollers i al supermercat del Mercat de les Flors de Barcelona. Actriu en les escenes de, “El facinerós és al replà” i a “Perduts a Yonkers” al teatre dels Lluïssos de Gràcia Actriu en diferents espectacles de teatre infantil per tota Espanya. CINEMA I TELEVISIÓ Actriu sèries; “El cor de la ciutat” de tv3, Majoria Absoluta i De Moda. Campanya publicitària de Mattel a Madrid i en campanyes publicitàries de BTV a Barcelona. Actriu en els llargmetratges , “Noche de Fiesta” de Javier Puebla (Cinemes Verdi, filmoteca de Bcn i a Madrid) i “Carambola” de Rosa Gavin. ALTRESClasses de teatres per nens i joves. Animació per la fundació Ludalia. Estudis de percussió i guitarra. Català, castellà, nivell bàsic d’anglès. ACTUALMENT Actriu a Interactuar, empresa teatral a Barcelona. Classes de teatre per a nens i joves a l’escola Eòlia de Barcelona, Classes de teatre per a nens amb discapacitat a L’Associació Cre-art a Sants de Barcelona, Classes de teatre per a nens a La Vagoneta de Sant Just de Barcelona.

Coaching actoral

amb Ferran Madico

Imatge de Ferran Madico

El curs va adreçat a tots aquells actors que vulguin descobrir les seves limitacions actorals per superar-les, i alhora fer conscients les seves fortaleses per potenciar-les.

Del 13 al 17 de juliol, de 19h a 21.30h
Nivell mitjà. Hores del curs: 12,5h
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

El que proposem en aquest intensiu és, a partir de divertits exercicis i del treball de micro-escenes, poder descobrir-nos a nosaltres mateixos, estimular i confiar en la nostra intuïció per potenciar-la, treballar l’escolta activa amb el company/a i desenvolupar les eines interpretatives innates que ja tenim.

Ferran Madico,
Nascut a Reus, és actor i director de teatre. Va estudiar Interpretació a l’Institut del Teatre i va ser director del CAER (Centre d’Arts Escèniques de Reus).
Com a director ha participat en els següents muntatges teatrals: Comedias bárbaras de R. Valle-Inclán, Tornar a Casa de Harold Pinter, Celobert de David Hare, Molt Soroll per No Res de W. Shakespeare, Bodas de sangre de García Lorca, Terra Baixa d’Àngel Guimerà, Taurons de David Mamet, Tots eren fills meus d’Arthur Miller i Treballs d’Amor Perdut de W. Shakespeare.

Stage amb Dagoll Dagom

amb Joan Lluís Bozzo i Joan Vives

Imatge de Joan Lluís Bozzo

Escenificarem fragments dels grans musicals de Dagoll Dagom aprofundint en el treball del text i direcció d’escenes, música i cant, i coreografia, de la mà d’artistes que han format part de la companyia.

Del 20 al 31 de juliol, de 10h a 14h 
Nivell bàsic-mitjà. Hores del curs: 40h
Preu: 355€ / 315€ alumnes d’Eòlia

DESENVOLUPAMENT DEL CURS

Durant dues setmanes, donarem les eines als alumnes per afrontar el repte d’unir la interpretació, la dansa i el cant amb l’objectiu de fer una representació final per amics i familiars que mostri l’intens treball que hauran fet al llarg d’aquells dies. L’experiència de tot l’equip en aquest terreny fa que aquesta opció sigui molt interessant per a nois i noies que senten un especial interès per al teatre musical.
El curs es desenvolupa al voltant d’unes assignatures troncals diàries que ajuden a cada grup a preparar la mostra final. Per això, dividirem els nois i noies en 4 o 5 grups per edats, i cada grup treballarà una part diferent i un tema comú amb la resta de participants.
Les peces consistiran en el treball de text de manera individual i grupal, i d’una peça musical extensa lligada dramatúrgicament. Com cada any, tant el text com les cançons estaran extrets o adaptats a partir dels grans espectacles que Dagoll Dagom ha estrenat al llarg de la seva extensa trajectòria en el teatre musical d’aquest país. Aquest any, i per primera vegada, apostem per treballar a partir de les peces i la temàtica del musical original La Nit de Sant Joan que la companyia va estrenar l’any 1981, un vehicle idoni per celebrar plegats i plegades el solstici d’estiu.
Cada peça serà repartida entre l’alumnat del grup, que haurà d’aprendre i memoritzar els diàlegs, les lletres, la música, la coreografia i els moviments escènics amb l’ajuda del treball diari amb cada professor/a.
Cada final del dia dedicarem l’última estona a treballar els temes corals que representaran tots i totes al final de l’espectacle. Dedicarem l’últim matí a realitzar assajos generals encarats a la mostra final.

Assignatures:
1. Direcció Escènica amb Jofre Borràs
Treballarem el muntatge en el seu conjunt i crearem escenes equilibrades, coherents i lligades. Mirarem de donar una dramatúrgia al nostre fet teatral i observarem l’escena des del global.
Aquesta assignatura ens servirà tant des del punt de vista concret dels esquetxos de cada grup com des del punt de vista general de la nostra mostra final.
En l’assignatura de direcció el professor ens donarà una visió externa de la feina feta en les altres assignatures per tal de lligar-la i donar-li coherència i cohesió.

2. Música i cant amb Gerard Ibáñez
Treballarem partint de l’escalfament de la veu. Aprendrem a conèixer el nostre instrument i fixar aquelles tècniques que ens permeten treballar les cançons des del punt de vista de la música partint de la nostra veu natural, entenent-la com una eina principal per la nostra expressió teatral. Aprendrem a entendre la partitura i les indicacions que ens demana el director musical per tal de contribuir a les dinàmiques de grup a l’hora d’interpretar la nostra cançó. Repartirem i aprendrem les nostres frases musicals. Aprendrem a interpretar les cançons per la nostra finalitat teatral: transmetre un missatge al públic receptor. La Marta Muñoz és la pianista que acompanyarà el professor i alumnes tota l’hora.

3. Interpretació amb Paula Vives
Aprendrem a interpretar des de la veritat en el text parlat i cantat. Treballarem a partir de les cançons per trobar l’essència del personatge que interpretem des del punt de vista individual i grupal. Buscarem i treballarem eines que ens apropen a la cerca de la veritat en la interpretació. Treballarem les cançons i el text des del punt de vista interpretatiu. Farem improvisacions i treball d’exercicis teatrals.
Dedicarem estones de les nostres sessions a analitzar l’aspecte estètic formal del nostre personatge i el nostre grup. Parlarem del vestuari i la caracterització i crearem el disseny de vestuari.

4. Coreografia amb Beàlia Guerra
Analitzarem les necessitats de l’escena en l’àmbit musical i del text. Aprendrem a escalfar el nostre cos per poder-lo tenir lliure i disposat per transformar-se en una de les eines principals de l’expressió teatral. Aprendrem i adaptarem les coreografies de les cançons que representarem. Aprendrem els moviments escènics de la nostra peça i ho farem tenint en compte sempre els nostres personatges i la nostra finalitat teatral. Introduirem el vestuari com a part important de la nostra actuació en tant que afecta als nostres moviments físics i escènics, així com a la nostra presència i actitud corporal.

5. Escenografia pendent de confirmar*
Analitzarem els elements principals de l’escena que representem i pensarem com podríem traduir-ho en objectes físics que acompanyin la nostra mostra final. Dissenyarem l’escenografia o elements d’utilleria que volem construir. Construirem i crearem l’escena física a través de treballs manuals. Treballarem tot allò que necessitem elaborar manualment pel nostre vestuari. Treballarem els moviments escenogràfics de la mostra final com a part de la nostra responsabilitat grupal.

Estones conjuntes:
Cor final: treball específic d’un tema conjunt de tots els professors, professores i alumnat durant 30 minuts diaris.
Descans: 20 minuts diaris. Els alumnes autoritzats menors d’edat podran sortir del centre mitjançant una autorització expressa dels pares inclosa en el full d’inscripció, juntament amb l’autorització per marxar sol/a del centre cap a casa en finalitzar el dia.
Assajos generals: els últims dies del curs ajuntarem assignatures i professorat per ultimar els detalls de la nostra actuació final. A l’inici de la segona setmana realitzarem una petita sessió de fotos per cada grup* simulant la que faríem pel nostre cartell teatral, amb el vestuari, caracterització i elements corresponents, per tal de poder crear un programa de mà de l’espectacle de l’últim dia. Farem arribar les imatges a les famílies en acabar el curs.
* Ho farem subjectes a la normativa actual de protecció de dades. Caldrà signar una autorització expressa pels drets d’imatge inclosa en el full d’inscripció.

Professorat:
Direcció i adaptació de textos – Joan Lluís Bozzo
Cor final i arranjaments – Joan Vives
Direcció Escènica i adaptació de textos – Jofre Borràs
Música i Cant – Gerard Ibáñez
Interpretació i coordinació del curs – Paula Vives
Coreografia – Beàlia Guerra
Escenografia – pendent de confirmar*
Pianista acompanyant – Marta Muñoz

Què cal portar?
– Roba còmode (imprescindible)
– Calçat esportiu i mitjons antilliscants
– Paper i llapis/boli
– Portar cada dia partitures, lletres, exercicis, horaris i documents que lliuri el professorat (es romana una carpeta).
– Esmorzar per mig matí i una ampolla per l’aigua. Recordeu que treballem intensament durant 5 hores, és important que els alumnes tinguin aliments per prendre durant el descans o els 5 minuts de canvi de classes.
– Es pot portar tovallola per la suor, roba de recanvi, o articles higiènics.
– Les peces de roba que el professorat acordi juntament amb l’alumnat per confeccionar el vestuari (es retornaran el dissabte 4 de juliol en acabar el curs).

PROCÉS D’INSCRIPCIÓ
Dates d’inscripció – del 2 de març del 2020 fins a exhaurir places.
Formalització de la matrícula – Cal lliurar degudament complimentat el full d’inscripció que us farà arribar la coordinadora del curs o l’escola, telemàtica o presencialment juntament amb el comprovant de l’ingrés bancari de l’alume/a a eolia@eolia.cat (consultar al centre les modalitats de pagament). En cap cas es considerarà formalitzada la reserva de plaça si falta un dels documents.

Germans de sang, el musical

de l’equip a l’escena

amb Roger Pera i Màsterclass de Joan Pera

Imatge de Joan Pera i Roger Pera

En aquest curs muntarem un musical en 10 dies. Treballarem el musical, el riure i plorar, divertir i emocionar.
Juli Rodríguez, pianista i director musical

Del 20 al 31 de juliol, de 18.30h a 21.30h
Nivell bàsic-mitjà. Hores del curs: 30h
Preu: 315€ /295€ alumnes d’Eòlia

Muntar un musical en 10 dies.
Treballar el musical i també el riure i plorar, divertir i emocionar.
El domini escènic.
Escoltar els companys dalt l’escenari i també aprendre a escoltar al públic.
Treballar amb la VERITAT. NO AMB LA MENTIDA

Representació final de l’espectacle l’últim dia + presentació del llibre ÈXIT amb xerrada i col·loqui amb els espectadors. PENDENT DE CONFIRMAR

Roger Pera,
Doblatge i actor del Centre Dramàtic Nacional des dels 10 anys.
Actor de tele, teatre, televisió, cine radio i doblatge.
Musicals: GERMANS DE SANG, AMADEUS, JESUCRISTO SÚPERSTAR, LA VAMPIRA DEL RAVAL, VAN GOGH, El Musical, o POE de Dagoll Dagom.

Juli Rodríguez, pianista i director musical
Estudia al Conservatori Municipal de Barcelona, on treu el títol superior de piano i és premiat.
És pianista de l’Institut del Teatre de Barcelona des de l’any 2002.
Ha participat en més de 100 muntatges d’obres teatrals amb: Dagoll Dagom (Mar i Cel, El Mikado), El Tricicle (Spamalot), La Fura dels Baus (THAMOS), Ricard Reguant (7 novias para 7 hermanos, Cantando bajo la lluvia, Germans de sang), Stage Enterteinment (Mamma mia, Los miserables, Chicago), Novaria-Palau de la Música (La traviata, Carmen, La boheme, La flauta màgica), Gran teatre del liceu-teatre lliure (L’occasione fa il ladro), Amics de l’òpera de Sabadell (Pagliacci, Cavalleria Rusticana), Amics de l’òpera de Terrassa (Traviata, Carmen, Aida, Il Barbiere de Siviglia), i produccions pròpies (Somriures i llàgrimes, Los miserables, Oliver, Chicago, Rent, We will rock you, Grease), etc.