EL CANT COM A SISTEMA DINÀMIC: NAVEGANT ENTRE 2 MARS: TÈCNICA-ESTIL, TÈCNICA-DRAMA, TÈCNICA-ESCENA…

“De Monteverdi a Stephen Sondheim” 

Com passem del cant a l’escena?

Com s’organitza un cos que canta en material escènic?

Com pot aquest material escènic guiar-nos i obrir-nos a nous recursos tècnico-vocals?

Quina relació o compromís tenim amb l’estil? Hem de fer sacrificis tècnics?

Treballarem a partir del nivell de l’alumne i dels seus interessos. Posarem èmfasi en el repertori barroc italià, alemany, francès (s. XVII-XVIII) d’autors com: Monteverdi, Cavalli, Caccini, Frescobaldi, Scarlatti, Handel, Bach, Buxtehude, Telemann, Lully, Rameau… repertori clàssic: Mozart, Gluck, entre d’altres. Repertori de lied (en qualsevol idioma) i evidentment tot aquest repertori de teatre musical des de la seva creació fins als nostres dies.

Horaris:

13, 14 i 15 de desembre de 2024
Divendres de 17h a 21h
Dissabte de 16h a 20.30h
Diumenge de 10h a 14h i de 16h a 20.30h
Sessions individuals de treball de 30 minuts per estudiant

Preus: 

1 sessió: 145€
2 sessions: 260€
3 sessions: 365€
Oient: 95€ tot el curs – 50€ un dia

Participar com a estudiant actiu permet assistir a totes les hores del curs com a oient. El curs compren un assaig previ amb el pianista.

El centre es reserva el dret d’ampliar o reduir lleugerament l’horari en funció dels estudiants matriculats al curs.

Coordinació: Anna Feu
Pianista: a determinar

Videografia i CV de Xavier Sabata

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Política de Privadesa.

‘Winterreise’ – Xavier Sabata, Francisco Poyato & Rafael R. Villalobos (2021)

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Política de Privadesa.

Xavier Sabata es Endimione en ‘La Calisto’ de Cavalli | Teatro Real 200 años 18/19

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Política de Privadesa.

XAVIER SABATA, el contratenor heterodoxo

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Política de Privadesa.

Xavier Sabata & Vespres d’Arnadí – InVISIBILI – A. Pollarolo «Cesseran le sue procelle»

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Política de Privadesa.

Händel: “Alma Mía”, aria de Floridante | Xavier Sabata y Dani Espasa

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Política de Privadesa.

Xavier Sabata & Vespres d’Arnadí – Giovanni Felice Sances “Stabat Mater, pianto della Madonna”

Xavier Sabata estudia saxòfon al Conservatori Superior de Música de Barcelona, interpretació teatral a l’Institut del Teatre de Barcelona, cant històric a l’ESMUC i realitza un màster en Lied a la Musikhochschule de Karlsruhe. Fins al 2003, Sabata fou a l’escena teatral catalana col•laborant amb companyies com el Teatre Lliure, el Teatre Nacional de Catalunya, però també el Musical més petit o General Elèctrica d’Espectacles. El 2004 Sabata va debutar a l’Òpera de Lyon i a partir d’aquí la seva activitat professional es va centrar en la disciplina operística. El 2005 Sabata va ser seleccionat per William Christie per participar en el projecte Le jardin des Voix que el va portar a fer una gira mundial que el va situar a l’escena operística internacional. A partir d’aquest moment, Sabata va debutar a les sales d’òpera més importants d’Europa, però també dels Estats Units i Àsia. És convidat regularment a col·laborar amb orquestres especialitzades en interpretació historicista de més prestigi, realitzant concerts arreu del món. Sabata ha enregistrat una llarga llista d’òperes i CDs en solitari, principalment de música barroca, però també ha realitzat el primer enregistrament del Winterreise de Schubert cantat per un contratenor. Sabata és conegut pel seu enfocament teatral en el cant. Tot i el seu compromís i passió pel cant, després de 28 anys d’experiència a l’escenari, primer com a actor i els últims 20 anys com a cantant d’òpera, Sabata s’enfronta a nous horitzons com el de la direcció escènica operística. Entre els seus compromisos professionals per aquesta temporada, cal destacar el seu retorn a l’Òpera de Viena, el debut al Teatro Colón de Buenos Aires, la gravació de les Vespres de Monteverdi, la presentació de l’espectacle Pierrot Lunaire de Schönberg al Teatro Real de Madrid (dirigit i interpretat per Sabata), la presentació del Winterreise de Schubert en versió escènica a l’Òpera de la Monnaie a Brussel.les, dirigit per Rafael Villalobos, una gira per Alemanya amb el quartet de saxòfons Kebyart o la producció de l’oratori de Handel Il Trionfo del Tempo ed il Disiganno al Festival Handel de Göttingen. Sabata ha estat convidat a donar masterclasses en vàris organitzacions educatives europees com l’Òpera de París, l’Òpera Nacional d’Hungria, l’Institut del Teatre de Barcelona, l’Universitat de Alcalà de Henares, el Conservatori Superior del Liceu, entre d’altres.