“Prima la parola e dopo la musica, de Monteverdi a Stephen Sondheim”
Ens plantejarem preguntes com les següents:
- Com passem del cant a l’escena?
- Com s’organitza un cos que canta en material escènic?
- Com aquest material escènic pot guiar i obrir-nos a nous recursos tècnico-vocals?
- Quina relació o quin compromís tenim amb l’estil? Hem de fer sacrificis tècnics?
- Som conscients dels recursos tècnics comuns a alguns estils musicals?
Aquestes i altres preguntes són les que ens plantejarem en aquestes masterclass. Treballarem a partir del nivell de l’alumne i dels seus interessos. Posarem èmfasis en el repertori barroc italià, alemany, francès (sXVII-XVIII) d’autors com: Monteverdi, Cavalli, Caccini, Frescobaldi, Scarlatti, Handel, Bach, Buxtehude, Telemann, Luly, Rameau… repertori clàssic: Mozart, Gluck, entre d’altres. Repertori lideristic (en qualsevol idioma) i evidentment tot aquell repertori de teatre musical des de la seva creació fins als nostres dies.
Horaris:
Pendent de noves dates 2024
De 10h a 14h i de 16h a 20h
Sessions individuals de treball de 30 minuts per estudiantPreus:
1 sessió: 140€
2 sessions: 250€
Oient: 95€ dos dies – 50€ un diaParticipar com a estudiant actiu permet assistir a totes les hores del curs com a oient. El curs compren un assaig previ amb el pianista Gregori Ferrer.
Coordinació: Anna Feu
Pianista: Gregori Ferrer
Videografia i CV de Xavier Sabata
‘Winterreise’ – Xavier Sabata, Francisco Poyato & Rafael R. Villalobos (2021)
Xavier Sabata es Endimione en ‘La Calisto’ de Cavalli | Teatro Real 200 años 18/19
XAVIER SABATA, el contratenor heterodoxo
Xavier Sabata & Vespres d’Arnadí – InVISIBILI – A. Pollarolo «Cesseran le sue procelle»
Händel: “Alma Mía”, aria de Floridante | Xavier Sabata y Dani Espasa
Xavier Sabata & Vespres d’Arnadí – Giovanni Felice Sances “Stabat Mater, pianto della Madonna”