L’objectiu d’aquest curs és donar eines a cantants per tal d’abordar la interpretació de temes musicals, tant àries d’òpera com temes de teatre musical. Es treballarà sobre la comprensió del text, la dramatúrgia, el context històric de la creació, el recorregut emocional, el suport tècnic expressiu i les estratègies de recepció de les peces escollides per l’alumne.

Treballarem la intel·ligibilitat i l’expressivitat. Desbloquejarem el gest i l’energia (identificarem els dèficits o superàvits de tensió). Treballarem la dualitat matís/energia en la interpretació. Buscarem el conflicte de la peça i en desenvoluparem la dramatúrgia.

El curs tindrà el format de Masterclass, amb sessions individuals de treball de 30 minuts amb el Mario Gas i la pianista, obertes a tots els participants.

L’alumnat pot participar en dos formats:

  • Curs complet: ES TREBALLA UN TEMA SOLISTA I UN CONCERTANT O DUET.
    L’estudiant tindrà 2 sessions individuals per treballar el tema/ària solista. I 2 sessions extres per treballar el concertant assignat des de la coordinació del curs.
  • Curs parcial: ES TREBALLA NOMÉS UN TEMA SOLISTA.
    L’estudiant tindrà 2 sessions individuals per treballar el tema/ària solista.

És important assistir al màxim d’hores del curs mentre els altres alumnes treballen, a fi de comprendre millor la feina que s’hi està realitzant.

Els estudiants hauran de preparar, doncs, un solo i un concertant de memòria en català, castellà, francès, italià o anglès per tal de treballar amb comoditat i llibertat.

Els temes individuals escollits s’hauran de comunicar quinze dies abans del començament del curs a l’organització per tal de fer-les conèixer amb antelació a la pianista i als docents. La proposta de concertants i duets anirà a càrrec de l’organització del curs en funció dels participants i les seves tessitures. Els estudiants poden fer peticions específiques de concertants a treballar. L’organització del curs es reserva el dret de proposar la participació a més concertants/duets a alguns dels estudiants del curs, si és necessari per a organitzar les parelles.

El curs també inclou un assaig amb la pianista de les peces que es treballaran, en un horari a concretar abans de l’inici. També s’hi inclou la mostra final on els estudiants mostraran davant de públic els temes treballats al curs. La funció serà al Teatre Eòlia, l’últim dia del curs, a les 19h.

Horaris i inscripcions

Divendres 26, dissabte 27 i diumenge 28 dabril de 2024

*Matins de 10h a 14h i tardes de 16h a 20h

Funció final: Diumenge 28 dabril a les 19h al Teatre Eòlia.

*L’organització es reserva el dret a modificar els horaris en funció del nombre de participants en el curs, sigui reduint o bé ampliant l’horari d’algun dels tres dies.

PREUS:

Curs complet: 350€
Curs parcial: 270€
Preus oients: 90€ (curs complet) – 35€ (1 dia) – 20€ (migdia)

El preu inclou les sessions individuals, l’assaig previ amb el pianista, la participació en el concert final, i la recepció del material (fotografies i vídeo del concert).
Es pot fraccionar el pagament en dues o tres parts si és necessari.

INSCRIPCIONS:
En aquest enllaç www.eolia.cat/inscripcions

EQUIP:
Docent: Mario Gas
Coordinació: Anna Feu
Pianista: Akiko Nomoto i Viviana Salisi

.

Mario Gas Cabré (Montevideo, Uruguai, 5 de febrer de 1947) és un actor, director de cinema i de teatre i òpera, doblador i gestor cultural català nascut a l’Uruguai. Entre el 2004 i el 2012 va ser director del Teatro Español de Madrid.

Com a gestor teatral ha dirigit el Festival de Tardor de Barcelona i l’Olimpic de les Arts, el Teatre Condal, el Saló Diana, el Festival Grec el 1976 i el Teatro Español de Madrid del 2004 al 2012. Durant la seva carrera ha combinat aquestes tasques amb les de professor d’interpretació, escenògraf, il·luminador, i actor i director de doblatge. Ha fet d’actor en pel·lícules com L’amor és estrany de Carles Balagué, El llarg hivern de Jaime Camino, Amic/Amat de Ventura Pons o El coronel Macià de Josep Maria Forn, i ha treballat sota la direcció de Vicente Aranda, Bigas Luna, Luis García Berlanga i Félix Rotaeta, entre d’altres; en televisió ha intervingut en diverses sèries. Així mateix també destaca al llarg de la seva carrera la seva tasca com a doblador, sent la veu habitual d’actors com Ben Kingsley, Mel Gibson, John Malkovich o Geoffrey Rush.

Com a actor de teatre compta amb obres com Èdip, tirà de Sòfocles i Heiner Müller, Fausto de Goethe, Electra de Sòfocles, Don Juan de José Zorrilla, Follies de Stephen Sondheim i Julio César de William Shakespeare. Ha dirigit més de 50 produccions, i també ha fet de director escènic d’òperes com La Traviata o Un ballo in maschera de Giuseppe Verdi; Madama Butterfly de Giacomo Puccini i L’elisir d’amore de Gaetano Donizetti.

La seva filmografia com a director inclou dos curtmetratges, el llargmetratge El pianista, basada en la novel·la homònima de Manuel Vázquez Montalbán, i la sèrie Isabel.

Ha estat guardonat amb diversos premis de les arts escèniques: l’any 1996 amb el Premi Nacional de Teatre, concedit per la Generalitat de Catalunya, pel seu muntatge teatral Sweeney Todd, el 1998 amb el Premi Ciutat de Barcelona pels seus muntatges Guys and Dolls i La reina de la bellesa de Leenane, i el 1999 amb el Premi Butaca a la millor direcció teatral per La reina de bellesa de Leenane, així com tres Premis Max.

Informació de wikipedia.org/Mario_Gas