L’actor davant la càmera

.

Vols aprendre quines són les eines per interpretar davant la càmera? Com treballar la mirada, l’escolta i la presència? I, sobretot, quina és la diferència entre actuar per a una platea i veure’t en la gran pantalla?

Coneix les eines per a interpretar davant de càmera. En aquest curs aprendràs a dominar la creació de personatges, conflictes, situacions i diferents realitats escèniques. Es faran pràctiques d’escenes i treball de text amb càmera.

Es faran pràctiques d’escenes i treball de text amb càmera, individual i en grup, amb l’opció de generar també material útil per al teu videobook

D’octubre a juny, 2 horaris a escollir:


Primer trimestre:

Del 5 d’octubre al 21 de desembre de 2020
Dilluns d’11h a 14h amb Tony Corvillo
Del 7 d’octubre al 16 de desembre de 2020
Dimecres de 19h a 22h amb Toni Vives

Segon trimestre: 

De l’11 de gener al 22 de març de 2021
Dilluns d’11h a 14h amb Àlex Mañas
Del 13 de gener al 24 de març de 2021
Dimecres de 19h a 22h amb Tony Corvillo

Tercer trimestre: 

Del 12 d’abril al 21 de juny de 2021
Dilluns d’11h a 14h amb Ginebra Vall
Del 7 d’abril al 16 de juny de 2021
Dimecres de 19h a 22h amb Àlex Mañas

Preu del curs: 390 € cada trimestre, més informació i inscripcions a eolia@eolia.cat

Introducció al llenguatge cinematogràfic

.

Quins van ser els orígens del cinema?

Com va sorgir el llenguatge cinematogràfic i per què?

Com ha evolucionat fins a l’actualitat?

Quines diferències ha comportat en la manera de narrar visualment? I a l’hora d’actuar?

Com afecta la gramàtica audiovisual a la interpretació actoral?

Què ha de tenir en compte un actor/ actriu durant un rodatge?

Quina relació hi ha entre la seva feina i la resta de l’equip de rodatge?

En aquest curs aprendrem a utilitzar el llenguatge audiovisual com a eina vital per ser més eficients a l’hora de comunicar les emocions a la pantalla. Aprendrem l’ús que en fan els grans directors visionant fragments de pel·lícules i analitzant-les.

I finalment posarem en pràctica els coneixements apresos a partir d’exercicis de gravació.

Amb Toni Vives

Matrícula oberta fins gener

Del 8 d’octubre de 2020 al 17 de juny 2021
Horari de matí: dijous d’13h a 14h
Horari de tarda: dijous de 17h a 18h

Professorat

TONY CORVILLO

Graduat amb honors en Teatre per la Universitat de Wisconsin-Milwaukee (1999-2003)

Auditioning and Acting for Film and Television, Jane Alderman, Chicago Casting Director.

Classical text analysis, David Frank, American Players Theatre

Improvisation, Annie Ruth, Toi Whakaari; National Drama School de Nueva Zelanda

Auditioning, Nick Bowling, Court Theatre; Ed Morgan, Milwaukee Repertory Theatre

Més informació a www.tonycorvillo.com

alex-manas-rd

ÀLEX MAÑAS

Aquest dramaturg i director de teatre combina la seva feina amb la docència a l´Escola Eòlia.
Com a autor de teatre les seves obres més destacades son “ALGO” estrenada al 2.005 al Versus Teatre de Barcelona y en el Teatro Tarambana de Madrid, nominada als Premis Teatre Barcelona i reestrenada a la Sala Villarroel de Barcelona vuit anys després, “EN CUALQUIER OTRA PARTE” Premi Nacional de Teatre SGAE 2.006 i estrenada al Festival Grec 2.007 i a la Casa del Teatro a Bogotà, “ÍNCUBO” estrenada a la Sala Villarroel al 2.011 i “BÉLA BARTÓK, EXILI A NOVA YORK” estrenada al 2.013 al Festival Grec de Barcelona a l´Espai LLiure.
Com a director, ha dirigit “NORWAY.TODAY” d´Igor Bauersima estrenada a l´ Institut Goethe i al Teatro del Arte de Madrid i “LES MANS BRUTES” de Jean Paul Sartre, en lectura dramatitzada al Teatre Romea de Barcelona. Totes dues obres van ser representades al 2.013.

Com a autor i director de musicals destaquem la seva participació com a coautor del llibret i de les cançons de“QUÈ, un nou musical” estrenat al teatre Coliseum de Barcelona al 2.007 i guanyador del Premi Butaca a la millor composició musical. I la col·laboració amb The Mamzelles, fundant The Mamzelles Teatre i participant en els seus tres primers muntatges: The Experiment, 2.012 (Espai Lliure), My Sweet Country, 2.013 (Teatre Poliorama), Orgia, 2.013 (Espai Lliure).

En el medi audiovisual, com a guionista, junt amb l´Aina Clotet és l’autor de “POSITIUS”, dirigida per Judith Colell i juntament amb la seva autora és el responsable de l’adaptació televisiva de l´obra de teatre “GERMANES” de Carol López, totes dues tvmovies nominades als Premis Gaudí.
A part de professor d’interpretació i guió cinematogràfic, des de fa vuit anys aplica tècniques i pràctiques vinculades a l’art dramàtic per millorar l´ execució de presentacions orals dintre de diferents col·lectius professionals.

El fet de ser llicenciat en Dret li va obrir les portes per ser professor de comunicació al Col·legi d’advocats de Barcelona per quatre anys. També ha ofert classes al Col·legi d’arquitectes de Catalunya, a la Universitat Pompeu Fabra Facultat de Ciències de la Salut i de Publicitat i Relacions Públiques.

Des de fa set anys treballa per la Fundació Doctor Antonio Esteve amb professionals vinculats a la medicina de tot l´Estat.

GINEBRA VALL

Actriu de cinema i teatre, formada a l’Estudi de la Nancy Tuñón i el Jordi Oliver a Barcelona i a l’Institut Nacional Dramàtic (NIDA) a Sydney. Completa la seva formació amb diversos cursos i tècniques com Leqoc o Meisner. Graduada, també, en Comunicació Audiovisual, és l’altra fundadora de la companyia artística Incautas Project, acollida per la Nau Ivanow.

Al 2017 estrena l’obra “Odisseus” dirigida pel Quimet Pla a la Sala Beckett i passa a formar part de la seva companyia teatral “Teatre Tot Terreny”. Ha col·laborat als llargmetratges “El pati i la lluna” del Santiago Lapeira, i a “Solo Secuencias” i “Blood Room” del Chico Morera. A finals del 2017 participa com a ajudant de direcció a l’obra de teatre “Morfenautas”, dirigida per la Jana Errando i estrenada al Teatreneu.

A partir del 2018 comença a fer col·laboracions en televisió amb Movistar + i Tv3. Al desembre de 2018 es contractada por La Fura dels Baus per a l’espectacle “Informació vs Memòria”, estrenant el mateix any. Té pendent d’estrena durant el 2020 les obres “Amor lejos” i “No more lemons” dirigides per Alejo Levis i produïdes per Incautas Project. En 2019 va entrar com a Cap de Producció de “HADA” opera prima d’Àlex Mañas que produeix Eòlia, primer llargmetratge de l’Escola.

TONI VIVES

Llicenciat per l’Institut del Teatre de Barcelona en Art dramàtic i Màster de Direcció de cinema i televisió per la Ramon Llull, en Toni Vives combina, des de fa anys, la seva professió d’actor, amb la direcció escènica i audiovisual, l’escriptura i la pedagogia.

Com a actor, ha treballat en obres de teatre com El rei Joan de W. Shakespeare, dirigit pel Calixto Bieito (Grec 1995), o Ivanov de Txèkhov dirigit per Genadi Korotkov (Mercat de les Flors), Els tres mosqueters, dirigit per Pep Anton Gómez (Teatre Romea), Les obres completes de W. Shakespeare abreujades dirigides per Adam Long (Teatreneu), la Bella i la Bèstia dirigida per Hadi Kurich (T. Regina) o Onze, nou, catorze dirigit per Pere Planella (Grec 2014), entre d’altres. A la televisió l’hem vist amb sèries com La Riera, El Cor de la Ciutat, Ambiciones, Laberint d’ombres, Estació d’enllaç i Sitges.

Va iniciar-se en la direcció fent ajudanties a: Sota el bosc lacti i L’augment (Jesús Díez) i Refugiats (David Plana). Com a director ha dirigit: Fatma de M’hamed Benguetaff (Festival Entrecultures); La comèdia dels errors, de W. Shakespeare; (Fest. Shakespeare); Lulú (primera nit), Cia. Roberto Alonso; Mínimal Show, de Miquel Górriz i S. Belbel; Besos de Carles Alberola i Roberto García, Els enamorats, i, Un dels últims vespres de carnaval, ambdós de Carlo Goldoni; La moral de la senyora Dulska, de Gabriela Zapolska; Bodas de Sangre, i Yerma, de F. García Lorca; Las amistades peligrosas, de C. Hampton; Vapors, de Nell Dunn; La Indagación, de Peter Weiss, entre altres espectacles.
Després d’escriure i dirigir diferents curtmetratges, treballa com a director de càsting, director d’actors i director de 2a unitat, en la sèrie online Crisis: protocolo BCN K36 produida per Beloze Produccions.

Com a escriptor, ha escrit entre altres, una adaptació musical de La comedia dels errors (Festival Shakespeare); l’obra La barraca de Sant Antoni (subvencionat pels serveis territorials de la Generalitat de Catalunya) i els guions Best Life i Des-ayunos, entre d’altres.

Des de l’any 1994 fins a l’actualitat, treballa ininterrompudament com a professor d’interpretació en diverses escoles. Actualment imparteix classes d’interpretació a l’Escola de comèdia musical Coco Comín; d’interpretació per càmera a Eòlia Esad; i Cultura Audiovisual a Granés Batxillerat.