Ahir vàrem fer un petit tast de “gestuelle” pròpia de l’escena francesa del S. XVII amb Nick Nguyen, coreògraf i actor que ens va explicar com es posava en escena els textos propis de l’època des del punt de vista d’històric. També els actors i estudiants que varen assistir van provar de dur a la pràctica petits fragments teatrals.
Moltes gràcies!

 

NICK NGUYEN, coreografia i direcció artística.

Ballarí i coreògraf, Nick Nguyen debutà com a ballarí clàssic en companyies com La Compañía Nacional de Dansa d’Ecuador (1984-5) o el Washington Ballet (1985-87), i incià la seva trajectòria en dansa barroca el 1984, participant al llarg de vint anys en espectacles de companyies com les Fêtes galantes, dirigida per Béatrice Massin, o L’Eventail, sota la direcció de Marie-Geneviève Massé; així com en nombroses òperes i comédies ballets, entre les que destaquen títols com Les Indes Galantes (1983), Mose in Egitto (1983), Atys (1986), The Fairy Queen (1989), Les Indes galantes (1990), Castor et Pollux (1991), Les Fâcheux (1993), Pygmalion (1997) o Le Burgeois Gentilhomme (1999). Ha participat també en nombroses coreografies contemporànies en obres com Die Zoldaten (Auditori de Lyon, 1983), Idoménée (Opéra Bastille, 1991), Le Nozze di Figaro (Opèra Bastille, 1992), així com en diverses produccions cinematogràfiques com La Révolution Française (de R. Enrico, coreografia de Christine Bayle, 1987) o Louis, l’enfant Roi (de R. Planchon, coreografia M. Leclercq). Com ha coreògraf ha treballat en obres com Céphale et Procris (Bayreuth, 2008); Not only Vivaldi (New Dehli, Shillong, Kolkuta, 2010), o Les Folies d’Espagne (amb direcció musical de Jean Tubéry, al Théâtre d’Auxerre, 2013). L’any 2014 funda amb Chantal Lapeyre l’Association Issé, dedicada a la investigació i creació en dansa barroca. Ha impartit conferències en diversos stages i congressos internacionals.