Claus per a comprendre el fet teatral 

L’objectiu del curs és donar unes claus intel·lectuals i pràctiques de cara a la construcció d’un espectacle teatral, així com donar eines a l’espectador interessat (crítics, estudiosos, ensenyants) per a afrontar l’anàlisi d’una obra de teatre, des d’uns criteris elaborats al llarg dels més de 40 anys d’experiència del director de Dagoll Dagom.

Curs adreçat a: Directors, dramaturgs, escriptors, guionistes, llibretistes, actors i actrius, ensenyants, crítics, i persones en general atretes per la comprensió interna del teatre.

Tots els dilluns des del 2 d’octubre al 18 de desembre de 19h a 21h

2-10-17: La intel·ligibilitat com a factor essencial. L’entreteniment. El tedi.
9-10-17: La captació del públic, la màgia escènica, el ritme.
16-10-17: L’eqüació de l’actor. Relax i concentració. Energia i matís
23-10-17: Èxit i fracàs. Com superar-los.
30-10-17: Qui és i què fa el director? Context i subtext. L’equip.
6-11-17: Les audicions. Els assaigs, les estrenes.
13-11-17: Format i viabilitat d’un espectacle. Punts de partida. Cronotop.
20-11-17: El punt de vista de l’espectador. Públic i poble. Nivells del discurs.
27-11-17: Els motors (còmic i dramàtic) de l’espectacle teatral.
4-12-17: Terra, cel i infern dels personatges.
11-12-17: Versemblança o veritat? Coherència o credibilitat?
18-12-17: El teatre com a espai físic.

Preu del curs: 295€ / 275€ per alumnes i exalumnes

JOAN LLUIS BOZZO

bozzo barco2BN
Es va interessar pel teatre quan era un adolescent, fent petits papers d’ Els Pastorets en els «Lluïsos de Gràcia» de Barcelona. Des de 1978 s’incorpora a Dagoll Dagom, on va participar com a actor i membre de l’equip a Antaviana, La nit de Sant Joan i Glups! Posteriorment es va encarregar de la direcció dels espectacles de la companyia: El Mikado, Mar i cel, Flor de nit, T’odio, amor meu, Pigmalió, Els pirates, Cacao, Poe, La Perritxola, les reposicions de Mar i cel i El Mikado; així com les sèries televisives Oh, Europa!, Oh, Espanya!, La memòria dels cargols, i Psico-express, les quals va participar en la confecció del guió i alhora va ser coprotagonista. També va dirigir dues temporades de la sèrie La Sagrada Família per a TV3. També ha dirigit altres espectacles com Sin palabras, de Pepe Rubianes, La botiga dels horrors, Quartetto da cinque, Estrips, El retaule del flautista i Maror per al Centre Dramàtic de la Generalitat; i les òperes Don Pasquale, de Donizetti, L’any de Gràcia, de A. Sardà, i Rigoletto de Verdi. Ha dirigit també El llibertí i el musicals Boscos Endins, Aloma, Cop de Rock, La Familia Irreal, MAR I CEL i SCARAMOUCHE que actualment s’està representant al Teatre Victòria de Barcelona, de la qual és també autor del llibret i part de les cançons.