Influències internacionals

Les influències professionals d’actors, directors, dramaturgs i cantants de gran prestigi a casa nostra han contribuït de manera decisiva en el treball acadèmic i en anar modelant l’estil de l’escola des de l’any de la seva fundació fins arribar al que Eòlia és avui en dia: un projecte consolidat que no perd l’esperit constant de renovació.

Però també ha estat fonamental l’impacte que l’adopció de diverses tècniques internacionals ha tingut en l’elaboració del Pla d’Estudis. Eòlia ha comptat sovint amb assessors pedagògics pertanyents a universitats i companyies d’Europa i Amèrica. Aquests professionals de reconegut prestigi internacional han estat convidats de manera especial per Eòlia, per poder conèixer d’aprop el seu treball i poder-lo implantar quan s’ha cregut oportú en el seu currículum acadèmic.
En això Eòlia també és pionera i manté la inquietud d’anar per endavant en la implantació de noves tècniques com espai de renovació pedagògica i estètica constant.

Volem destacar diversos professionals que ens han visitat de l’estranger, que han deixat una empremta especial pel que fa a la implicació i l’efecte que la seva feina té encara en l’esperit o en el contingut de les diferents disciplines del currículum acadèmic d’Eòlia.

Volem agrair especialment la seva col·laboració directe o indirecta en el projecte a:

Christine Adaire

Professora de tècnica de veu parlada a diverses Universitats nord-americanes -Milwaukee, Chicago, Los Angeles-, especialista en Shakespeare. Va contribuir durant diversos anys al desenvolupament del treball de veu amb els coneixements que ens ha aportat de tècnica Linklater de la qual és Master Teacher de primer nivell. Li agraïm molt el seu carisma i la seva implicació i el que va aportar aquest mètode a Eòlia durant anys.

George Anton

Actor escocès; Cheek by Jowl i la Royal Shakespeare Company, entre d’altres, -format a la Central School de London-, ha aportat al currículum d’interpretació d’Eòlia el seu esperit de risc, i la seva voluntat de transgressió i d’experimentació constants mitjançant la seva col·laboració professional amb Josep Galindo, codirector d’Eòlia i cap del departament d’interpretació.

Javier Daulte

Autor i director teatral argentí. Va participar activament en la docència com a “masterclass teacher” del mètode que porta el seu nom. Aquesta col·laboració amb Eòlia va promoure la inclusió d’aquest sistema d’entrenament per actors en el currículum de l’escola. El “Procediment Daulte” a dia d’avui ocupa un espai preferencial en el currículum acadèmic, englobat dins els estudis d’Interpretació a Eòlia i que tan sols imparteixen professionals autoritzats.

Maureen Scott

Master Class teacher de Voice Craft. Va ser convidada a Eòlia per ajudar-nos a difondre el mètode que porta aquest nom, que a dia d’avui és un element tècnic fonamental en el desenvolupament pedagògic de les assignatures del Departament de Cant que actualment –i des de fa anys- lidera la Cap del Departament (també Master Class del mètode) Viv Manning.

Serge Wilfart

Creador del mètode Pneumaphonie i autor del llibre “La voix de l’être”. Eminència europea en el terreny del treball de la veu cantada i parlada. Ha impartit les seves master class a més de cinquanta països. I ha estat col·laborador de manera continuada amb Eòlia difonent el seu mètode.

Kurt Widmer

Professor del Conservatori Superior de Música de Basilea. Master Class, Stimme und Bewegung -veu i moviment. Especialista en cant líric. Col·labora de manera habitual amb el Departament de Cant Líric d’Eòlia.

Catherine Fitzmaurice

Creadora del mètode Fitzmaurice Voicework ® del treball de la veu per actors. Actualment té la base a Nova York, i organitza master classes del seu sistema per tot el món. Ha impartit classes a universitats tan prestigioses com Yale i Harvard, entre moltes altres. Eòlia, amb la seva generosa complicitat, ha adpotat el seu mètode com a sistema de treball a la matèria d’Expressió Oral dels Estudis Superiors que imparteixen professors autoritzats en el mètode.

Saul Kotzubei

Co-Director del Fitzmaurice Institute des del 2013. És l’instructor principal del programa Fitzmaurice Voicework Teacher Certification Program. Eòlia també ha tingut el plaer de comptar amb la seva valuosa presència a les seves aules durant les sessions que va impartir Catherine Fitzmaurice al 2012.

James de Paul

Va ser Cap de la Càtedra de Teatre a la California State University. U.S.A. Va aportar la seva pròpia fusió metodològica de Txékhov, Meyerhold i Stanislavsky que ha deixat la seva empremta en el treball tècnic actoral.