Interpretació

TREBALL D’ESCENES
amb Joel Joan

Llegir primer, imaginar després i finalment crear un personatge; aquesta és la feina de l’intèrpret. Agafar un text i fer-se’l seu com si allò hagués estat escrit expressament per un mateix. Entendre els rols de cada personatge en l’escena i els seus objectius. Cal enviar CV.

De l’1 al 4 de juliol, de dilluns a dijous de 10h a 14h
Nivell mitjà-avançat. Hores del curs: 16h
Preu: 315€ / 295€ alumnes d’Eòlia

Llegir primer, imaginar després i finalment crear un personatge; aquesta és la feina de l’intèrpret. Agafar un text i fer-se’l seu com si allò hagués estat escrit expressament per un mateix. Entendre els rols de cada personatge en l’escena i els seus objectius. Analitzar els motius que té cada personatge per pendre les decisions que pren.

Perquè el meu personatge diu això en aquest moment i no diu tot el contrari?

Perquè pren les decisions que pren i no unes altres?

Perquè s’equivoca, perquè l’encerta, perquè té por, ràbia o amor?

Això farem i ho farem treballant escenes i enfangant-nos-hi fins al fons. Seran escenes de teatre contemporani (Kràmpack, Excuses, El nom i d’altres), com escenes de televisió (Plats Bruts, Porca Misèria o El Crac…)

L’objectiu? Dotar-vos de les eines necessaries per què quan us enfornteu a un text hi trobeu la veritat actoral i en tregueu el màxim rendiment possible.

Joel Joan,

Joel Joan és actor, director i creador de sèries de televisió i d’obres de teatre i cinema. Va estudiar art dramàtic a l’Institut del Teatre. El 2003 va debutar com a director amb el llargmetratge Excuses!, guanyador del premi a la Millor Fotografia que concedeix el Col·legi de Directors de Cinema de Catalunya. Fènix 11*23 és la seva segona incursió en el cinema com a director, i el darrer llargmetratge  El Nom com a director i actor.

En la faceta televisiva destaquem la creació i direcció de les sèries El Crac II (2016), El Crac (2014), Porca Misèria (2004-2007) i Plats Bruts (1999-2002). Ambdues han comptat tant amb èxits d’audiència com amb el reconeixement de la crítica i també han estat guanyadores de nombrosos premis. En  Teatre ha escrit,, dirigit i interpretat Escape Room, ha interpretat obres com: El Nom. Venus in Fur, Amor & Shakespeare, El professor Benhardi, Ricard III, Frankenstein. Com actor destaquem la seva participació a les pel·lícules: Mil cretins de Ventura Pons (2010), Vicky Cristina Barcelona de Woody Allen (2008), Salvador de Manuel Huerga (2006), El corazón del guerrero de Daniel Monzón (2000) i La buena vida de Fernando Trueba (1996). L’any 2000 va fundar la seva pròpia productora, Arriska Films, per poder desenvolupar els projectes en els quals creu. Ha estat president de l’Acadèmia del Cinema Català del gener del 2008 a l’abril de 2013.

 

INICIACIÓ AL TEATRE
amb Ferran Madico

Curs destinat a tot tipus de persona interessada en iniciar-se en el món de la interpretació. Descobreix i desenvolupa el teu potencial actoral!

Del 8 al 12 de juliol, d’11h a 13.30h
Del 15 al 19 de juliol, de 19h a 21.30h
Del 9 al 13 de setembre, de 18.30h a 21.30h
Nivell bàsic. Hores del curs: 12,5h
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

El curs va adreçat a tots aquells actors que vulguin descobrir les seves limitacions actorals  per superar-les, i alhora fer conscients les seves fortaleses per potenciar-les.

El que proposem en aquest intensiu és, a partir de divertits exercicis i del treball de micro-escenes, poder descobrir-nos a nosaltres mateixos, estimular i confiar en la nostra intuïció per potenciar-la, treballar l’escolta activa amb el company/a i desenvolupar les eines interpretatives innates que ja tenim.

Ferran Madico,
Nascut a Reus, és actor i director de teatre. Va estudiar Interpretació a l’Institut del Teatre i va ser director del CAER (Centre d’Arts Escèniques de Reus).
Com a director ha participat en els següents muntatges teatrals: Comedias bárbaras de R. Valle-Inclán, Tornar a Casa de Harold Pinter, Celobert de David Hare, Molt Soroll per No Res de W. Shakespeare, Bodas de sangre de García Lorca, Terra Baixa d’Àngel Guimerà, Taurons de David Mamet, Tots eren fills meus d’Arthur Miller i Treballs d’Amor Perdut de W. Shakespeare.
En 2016 es va incorporar a La Seca Espai Brossa.

 

ENERGIA I EMOCIONS
amb Rosa May

Ens introduirem dins el món de la tècnica teatral a través de l’energia, la fisicalitat i la connexió entre la veu, el cos i les emocions.

Del 8 al 12 de juliol, 19h a 21.30h
Nivell bàsic-mitjà. Hores del curs: 12,5h
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

 

El curs va adreçat a tots aquells actors que vulguin descobrir les seves limitacions actorals  per superar-les, i alhora fer conscients les seves fortaleses per potenciar-les.

Ens introduirem dins el món de la tècnica teatral a través de l’energia, la fisicalitat i la connexió entre la veu, el cos i les emocions.

Rosa May,
TEATRE Ajudant de direcció de Toni Casares a “Crim i Càstig” a Eòlia. Actriu en l’espectacle “La Bas”, dirigit per James de Paul a la Sala Muntaner de Barcelona, en l’espectacle “Lágrimas en la nata” (textos de Poeta en Nueva York de F.G.Lorca) dirigit per Josep Galindo i música  original i piano de Gustavo Llull. Nit solidaria de L’escola Eòlia al teatre Poliorama de Barcelona. Actriu en la lectura dramatitzada “Vorher/Nachher” de Roland Schimmelpfenning, dirigida per Josep Galindo al teatre Romea. Actriu de l’espectacle “Pervertimentos y otros gestos para nada”, teatre de Ponent de Granollers i al supermercat del Mercat de les Flors de Barcelona. Actriu en les escenes de, “El facinerós és al replà” i a “Perduts a Yonkers” al teatre dels Lluïssos de Gràcia Actriu en diferents espectacles de teatre infantil per tota Espanya. CINEMA I TELEVISIÓ Actriu sèries; “El cor de la ciutat” de tv3, Majoria Absoluta i De Moda. Campanya publicitària de Mattel a Madrid i en campanyes publicitàries de BTV a Barcelona. Actriu en els llargmetratges , “Noche de Fiesta” de Javier Puebla (Cinemes Verdi, filmoteca de Bcn i a Madrid) i “Carambola” de Rosa Gavin. ALTRESClasses de teatres per nens i joves. Animació per la fundació Ludalia. Estudis de percussió i guitarra. Català, castellà, nivell bàsic d’anglès. ACTUALMENT Actriu a Interactuar, empresa teatral a Barcelona. Classes de teatre per a nens i joves a l’escola Eòlia de Barcelona, Classes de teatre per a nens amb discapacitat a L’Associació Cre-art a Sants de Barcelona, Classes de teatre per a nens a La Vagoneta de Sant Just de Barcelona.

 

TALLER DE CLOWN
amb Guillem Albà

Un recorregut que viatja del pallasso clàssic del nas vermell, a les múltiples formes del clown i la comèdia.

Del 15 al 19 de juliol, de 12h a 14h
Nivell mitjà. Hores del curs: 10h
Preu: 160€ / 145€ alumnes d’Eòlia

 

Deixar de banda les pors i les vergonyes, que no serveixen per a res. Gaudir aprenent. Descobrir eines que podem aplicar a totes les altres arts i disciplines escèniques. I sí, segurament també a la nostra vida. Al dia a dia.

Un recorregut que viatja del pallasso clàssic del nas vermell, a les múltiples formes del clown i la comèdia.

El missatge és sempre el mateix: les ganes de jugar, de divertir-se.

Trobar l’energia, la llibertat i les ganes de menjar-se el món.

Trencar el tòpic que jugar és només cosa de nens.

Un viatge de la tècnica a l’emoció.

Aconseguir arrencar el riure, gestionar el tempo sobre l’escenari, atrapar l’atenció de la gent. Robar el cor al públic i que tothom s’oblidi per una estona de tot el que passa fora.

Que la gent rigui i que s’emocioni. Que marxin cap a casa més feliços i amb més energia per seguir vivint.

Aconseguir passar l’emoció per davant de la raó.

Jugar. Jugar. Jugar.

(( Portar roba cómode)).

Guillem Albà,
Pallasso i director. Dedicat al teatre de creació, creant els seus propis espectacles. Anant des de la poètica i el teatre visual de TRAU o PLUJA a l’humor i l’ energia de MARABUNTA.
Va estudiar el métode Lecoq i amb mestres com Jango Edwards o Carlo Colombaioni.
Ha treballat a la radio i a la televisió.
Dirigeix espectacles de teatre, dansa, circ o música (com la direcció escènica de grups com Love of Lesbian)..
Ha guanyat diferents premis com el Premi del Públic de Fira Tàrraga o el Premi Especial del Jurat dels Premis Unnim.
Ha actuat per Espanya, França, Rumania, Argentina, Portugal, Holanda, Uruguay, Perú, Suècia, les Illes Açores i Xina.

 

Direcció escènica i Dramatúrgia

ESCRIURE O JUGAR (Aquest (no) és el dilema)
amb Marc Artigau

Escriurem a partir del joc. I també buscarem en textos d’altres gèneres (novel·la, relats, assaig, poesia) i en d’altres disciplines: pintura, cinema, fotografia… per trobar estímuls que ens ajudin a construir un imaginari i a estructurar el pensament d’una història.
Del 8 al 17 de juliol, de 10.30h a 13.30h
Dilluns 8, dimecres 10, divendres 12, dilluns 15 i dimecres 17.
Nivell bàsic-mitjà. Hores del curs: 15h
Preu: 195€ / 175€ alumnes d’Eòlia

Tindrem les hores justes per, a través de Shakespeare, Txèkhov, Benet i Jornet, Mayorga, i d’altres dramaturgs plantejar el principi d’escriptura d’una obra o d’una escena. Entendrem els mecanismes dramàtics i al mateix temps els farem servir davant del full en blanc.

Escriurem a partir del joc.

I també buscarem en textos d’altres gèneres (novel·la, relats, assaig, poesia) i en d’altres disciplines: pintura, cinema, fotografia… per trobar estímuls que ens ajudin a construir un imaginari i a estructurar el pensament d’una història.

Jugarem a partir de l’escriptura.

Marc Artigau,

Llicenciat en Direcció escènica i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona.

Com autor o director ha estrenat:

Caïm i Abel, Caixes – Premi Talúries de Teatre 2011 i accèssit al Premi Nacional Marqués de Bradomín 2011- Arbres, Aquellos días azules, Un mosquit petit, Ushuaia (Premi , Ciutat de Sagunt 2008 i Accèsit al Premi Nacional Marqués de Bradomín 2008), Les sense ànima va guanyar el Premi Ciutat de Sagunt 2009 i el Premi Ramon Vinyes 2009.

Com a dramaturg, ha treballat amb Oriol Broggi a Al nostre gust i a L’orfe del clan dels Zhao – Premi de la crítica a millor adaptació-, amb Àngel Llàcer i Manu Guix a El Petit Príncep – Premi Butaca a millor espectacle infantil 2014- , Molt soroll per no res -Premi Butaca a millor espectacle musical 2016-, amb Juan Carlos Martel a Moby Dick – Premi Butaca a millor espectacle infantil 2015-, i Josep Maria Miró entre d’altres…

Ha publicat, amb Estrella Polar, la novel·la juvenil Els perseguidors de paraules, i en poesia Primers Auxilis, Vermella i Desterrats. La seva última novel·la La vigília és la guanyadora del Premi Josep Pla 2019.

Ha col·laborat a Catalunya Ràdio, el diari Ara i a El món a Rac1.

 

HACIA UNA DRAMATURGIA VISCERAL
amb Eusebio Calonge (CIA. LA ZARANDA)

Aquest curs s’adreça a tota persona que, amb experiència prèvia o no en les arts escèniques, vulgui experimentar un mètode diferent.  Seguint el treball de la reconeguda Cia. La Zaranda ens endinsarem en un procés de creació escènica a partir de l’espai buit i partint de l’acció per posar-li, posteriorment, paraules. Moviment, gestualitat i cos seran els estímuls que ens guiaran per escriure i crear una peça escènica.

Del 8 al 10 de juliol, de 16h a 20h
Curs en castellà indicat tant per actors/actrius i directors/es d’escena
Nivell mitjà-avançat. Hores del curs: 12h
Preu: 225€ / 195€ alumnes d’Eòlia

Eugenio Calonge, dramaturg i professor del curs, ho expressa així:

Trabajar en pugna con lo oculto, crea una incertidumbre que es un desgarro entre lo que buscamos y lo que viene a nuestro encuentro. Ese desgarro es el que en arte crea la forma.

Trabajar en un diálogo de las acciones. La poética del personaje está oculta en el movimiento. La verdadera trama desarrollada con silencios.

Trabajar en esa profundidad de donde brotan las imágenes que encarnan en palabras, o viceversa.

Trabajar no desde la consciencia del texto sino desde su pulsión, el espíritu reposa en la corporeidad, solo ella contiene la esencia de la vida.

Trabajar más desde el olvido que desde la memoria. De lo inesperado no tenemos imágenes.

Trabajar en un espacio que no es lo que vemos sino en donde estamos. Un espacio escénico que será el cuerpo del otro, ese otro que desesperadamente busco, el personaje que encuentra al actor.

Eusebio Calonge,

Dramaturgo del Teatro La Zaranda desde hace más de tres décadas Ha estrenado una quincena de obras, representadas  con su grupo en más de treinta países en cuatro continentes y  premiadas por la crítica de Buenos Aires, Nueva York, Madrid, Barcelona, Montevideo, El Cairo… recibiendo el premio Nacional de Teatro con La Zaranda en 2010. Sus obras han sido traducidas y montadas por otras compañías en Nueva York, Texas, Tolouse, Buenos Aires… Ha impartido cursos en la SCUSB State University de California, CCBB de Río de Janeiro y Sao Paulo, Bienal de Venecia etc……

Ha editado dos libros de teoría teatral: “Orientaciones en el desierto” y “Teoría y práctica de lo incierto”

Cinema i TV

ACTUANT AMB LA CÀMERA
amb Maria Pau Pigem

Plantejarem les ‘regles del joc’ davant de càmera, com llegir un guió per extreure’n el màxim d’informació, i treballarem per experimentar el llenguatge específic de la interpretació en cinema.

De l’1 al 5 de juliol, 19h a 21.30h
Nivell bàsic-mitjà. Hores del curs: 12,5h
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia
.

El llenguatge cinematogràfic demana a l’actor un nivell molt alt de precisió i intimitat en  l’expressió i un ampli coneixement de com comunica el món fìsic. Doncs la nostra feina  es basa en evocar l’’experiència concreta del personatge, traduint-la a comportament  físic per tal que pugui ser fotografiada per la càmera.
Sota aquesta premisa, ens introduirem en aquest tipus de treball a través d’exemples  professionals (visionat de la feina concreta de grans actors de cinema). Plantejarem les  ‘regles del joc’, com llegir un guió per extreure el màxim d’informació. I treballarem per  experimentar el llenguatge específic de la interpretació en cinema.

REQUERIMENTS
Portar un petit monòleg per càmera, d’una situació el més quotidiana i propera possible.

Maria Pau Pigem,
Actriu de cinema, teatre i televisó. Del cinema destaquem ​El Patio de Mi Càrcel, 53, Días  de invierno, Bullyng, Cruzando el Límite, Elisa K, ​ entre d’altres. A TV3 se l’ha vist  recentment a la 2a temporada de ​Nit i Dia​ i durant 7 temporades a ​La Riera​ . També ha  intervingut en altres sèries com Hospital Central, ​El Comisario, Los Misterios de Laura,  El Cor de la Ciutat ​ i ​La Que Se Avecina. ​ En Teatre destaquem ​Imatges Gelades, Mata el  teu alumne, The Visit ​ i ​Només una vegada, ​ espectacle que actualment es troba de gira.  Des de fa anys es profesora de l’ESCAC, i també imparteix docència a EÒLIA, el Col.legi  del Teatre, i a l’ERAM de la Universitat de Girona.

 

INTRODUCCIÓ AL DOBLATGE
amb Montse Miralles

Curs pràctic en estudi professional de doblatge, amb l’objectiu de treballar la sincronia labial, la rapidesa i la versatilitat davant del micròfon de doblatge.

Dies 16, 17 i 18 de juliol, de 18h a 20h
1 dia a Eòlia, 2 dies a CYO Studios
Nivell bàsic. Hores del curs: 6h
Preu: 145€ / 130€ alumnes d’Eòlia

 

Més informació


Cant i Teatre Musical

STAGE AMB DAGOLL DAGOM
amb Joan Lluís Bozzo i Joan Vives

Escenificarem fragments dels grans musicals de Dagoll Dagom aprofundint en el treball del text, el cant, la coreografia, i l’escenografia de la mà d’artistes que han format part de la companyia.

Del 25 de juny al 5 de juliol, de 9.30h a 14h 
Funcions: el 6 de juliol
Nivell bàsic-mitjà. Hores del curs: 45h
Preu: 345€ / 325€ alumnes d’Eòlia

Explicació del curs:

Joan Lluís Bozzo, director de Dagoll Dagom, juntament amb Joan Vives, director musical i compositor de molts dels espectacles de la companyia, són els responsables pedagògics i artístics de l’Stage de Teatre Musical que impartirem plegats, junt amb un equip de més de 5 professors i professores, per cinquè any consecutiu, i que per primer any farem a l’Escola Eòlia de Barcelona, contents de seguir creixent i arribant a més nois i noies.

Durant dues setmanes, donarem les eines als alumnes per afrontar el repte d’unir la interpretació, la dansa i el cant amb l’objectiu de fer una representació final per amics i familiars que mostri l’intens treball que hauran fet al llarg d’aquells dies. L’experiència de tot l’equip en aquest terreny fa que aquesta opció sigui molt interessant per a nois i noies que senten un especial interès per al teatre musical.

El curs es desenvolupa al voltant d’unes assignatures troncals diàries que ajuden a cada grup a preparar la mostra final. Per això, dividirem els nois i noies en 4 o 5 grups per edats, i cada grup treballarà un tema diferent i un tema comú amb la resta de participants.

Les peces consistiran en el treball de text de manera individual i grupal, i d’una peça musical extensa lligada dramatúrgicament. Tant el text com les cançons estaran extrets o adaptats a partir dels grans espectacles que Dagoll Dagom ha estrenat al llarg de la seva extensa trajectòria en el teatre musical d’aquest país. Seleccionarem fragments de Boscos Endins, Mikado, Els pirates, T’odio Amor meu, Mar i Cel  i Saramouche. Cada tema serà repartit entre els alumnes del grup, que hauran d’aprendre i memoritzar els diàlegs, les lletres, la música, la coreografia i els moviments escènics amb l’ajuda del treball diari amb cada professor/a.

Cada final del dia dedicarem l’última estona a treballar una cançó coral que representaran tots els alumnes del curs al final de l’espectacle.

Dedicarem l’últim dia a realitzar assajos generals encarats a la mostra final que tindrà lloc el 6 de juliol al matí. Els donarem informació de grups, horaris concrets, reserva de places per l’actuació, emplaçament i demés a la reunió informativa del 27 de maig.

Assignatures:

  1. Interpretació

Aprendrem a interpretar des de la veritat en el text parlat i cantat. Treballarem a partir de les cançons per trobar l’essència del personatge que interpretem des del punt de vista individual i grupal. Buscarem i treballarem eines que ens apropen a la cerca de la veritat en la interpretació. Treballarem les cançons i el text des del punt de vista interpretatiu. Farem improvisacions i treball d’exercicis teatrals.

Dedicarem estones de les nostres sessions a analitzar l’aspecte estètic formal del nostre personatge i el nostre grup. Parlarem del vestuari i la caracterització i crearem el disseny de vestuari.

  1. Música i cant

Treballarem partint de l’escalfament de la veu. Aprendrem a conèixer el nostre instrument i fixar aquelles tècniques que ens permeten treballar les cançons des del punt de vista de la música partint de la nostra veu natural, entenent-la com una eina principal per la nostra expressió teatral. Aprendrem a entendre la partitura i les indicacions que ens demana el director musical per tal de contribuir a les dinàmiques de grup a l’hora d’interpretar la nostra cançó. Repartirem i aprendrem les nostres frases musicals. Aprendrem a interpretar les cançons per la nostra finalitat teatral: transmetre un missatge al públic receptor. Una pianista acompanyarà el professor i alumnes tota l’hora.

  1. Coreografia

Analitzarem les necessitats de l’escena en l’àmbit musical i del text. Aprendrem a escalfar el nostre cos per poder-lo tenir lliure i disposat per transformar-se en una de les eines principals de l’expressió teatral. Aprendrem i adaptarem les coreografies de les cançons que representarem. Aprendrem els moviments escènics de la nostra peça i ho farem tenint en compte sempre els nostres personatges i la nostra finalitat teatral. Introduirem el vestuari com a part important de la nostra actuació en tant que afecta als nostres moviments físics i escènics, així com a la nostra presència i actitud corporal.

  1. Escenografia

Analitzarem els elements principals de l’escena que representem i pensarem com podríem traduir-ho en objectes físics que acompanyin la nostra mostra final. Dissenyarem l’escenografia o elements d’utilleria que volem construir. Construirem i crearem l’escena física a través de treballs manuals. Treballarem tot allò que necessitem construir manualment pel nostre vestuari. Treballarem els moviments escenogràfics com a part de la nostra responsabilitat grupal adreçats a la mostra final.

  1. Cos i relació *(la seva realització està subjecte al nombre d’alumnes inscrits al curs)

Aquesta assignatura ens permet treballar transversalment la cohesió d’equip, element indispensable en una tasca tan grupal com és la interpretació del teatre musical. Farem jocs i exercicis per connectar amb el nostre propi cos, amb la presència del company i amb la realitat de pertànyer a un grup que comparteix el mateix objectiu comú. Aprendrem a relacionar-nos. Treballarem aspectes de la cohesió grupal dins i fora de la nostra escena.

 

Estones conjuntes:

Cor final: treball específic d’un tema conjunt amb tots els professors i alumnes durant 30 minuts diaris.

Assajos generals: els últims dies del curs ajuntarem assignatures i professorat per ultimar els detalls de la nostra actuació final.

A l’inici de la segona setmana realitzarem una petita sessió de fotos per cada grup* simulant la que faríem pel nostre cartell teatral, amb el vestuari, caracterització i elements corresponents, per tal de poder crear un programa de mà de l’espectacle de l’últim dia. Farem arribar les imatges a tots els alumnes en acabar el curs.

Professorat:

Direcció i adaptació de textos – Joan Lluís Bozzo
Cor final i arranjaments – Joan Vives
Interpretació i coordinació del curs – Paula Vives
Música i Cant – Andreu Gallén
Coreografia – Beàlia Guerra
Escenografia – Sílvia Mancha
Cos i relació – a confirmar*
Pianista acompanyant – Marta Muñoz

ESTILL VOICE TRAINING (VOICE CRAFT)
amb Viv Manning

La tècnica Voice Craft és un entrenament destinat a millorar el rendiment de la veu professional cantada i parlada. Professors de veu i logopedes ensenyen les figures i la seva aplicació per educar i reeducar la veu.

NIVELL 1: Les figures obligatòries.
Opció 1: Del 28 al 30 de juny, matí i tarda. Preu: 350€
Opció 2: Del 6 al 8 de setembre, matí i tarda. Preu: 350€
Hores del curs: 25,5h
NIVELL 2: Les qualitats vocals.
Del 9 a l’11 de setembre, matí i tarda. Preu: 330€

Més informació


EL BELTING I EL MIXTE AL TEATRE MUSICAL
amb Joan Vázquez i Gustavo Llull

És un curs de repertori de cançons adreçat a alumnes de teatre musical. S’exposaran aquestes dues qualitats vocals en l’àmbit fisiològic i tècnic amb presentació oral d’exemples de vídeo i àudio i exercicis pràctics.

Del 2 al 6 de juliol, 18.30h a 21.30h
Nivell mitjà-avançat. Cal enviar CV. Hores del curs: 15h
Funció dissabte 6 al teatre a les 20.30h
Preu: 245€ / 230€ alumnes d’Eòlia

És un curs de repertori de cançons adreçat a alumnes de teatre musical.

Al curs s’exposaran aquestes 2 qualitats vocals a nivell fisiològic i tècnic (amb presentació oral amb exemples de vídeo i àudio i exercicis pràctics) i també  els diferents tipus de Belting i mixtes aplicables a repertori de teatre musical segons èpoques i estils.

En les sessions pràctiques l’alumne treballarà peces des de l’àmbit vocal, musical i interpretatiu d’aquest repertori acompanyat per un pianista.

Joan Vázquez,
Vázquez acaba d’estrenar Ciutat de Gespa,  un nou musical sobre la poesia de Whitman i Lorca. Continua girant amb Paquito Forever -pel qual ha guanyat el Premi de Teatre Musical 2018 a Millor Actor Destacat i que s’ha estrenat al West End de Londres.
Ha actuat a diferents musicals a Barcelona i Madrid, en els papers de Claude a Hair, Frank a Merrily We Roll Along o Sky a Mamma Mia. Altres crèdits de teatre inclouen Els Nois d’Història, Bagdad Cafè, My Fair Lady i Rent.
Amb el seu show en solitari Something ‘s Coming: un tribut a Sondheim – Joan s’ha convertit en el primer artista de teatre musical del país en actuar en cabarets de Broadway i el West End com el Crazy Coqs de Londres i el 54 Below de Nova York.
Vázquez dedica gran part del seu temps a la docència i li fa especial il.lusió participar al cicle Monday, Monday on compartirà escenari amb noves generacions de professionals.

Gustavo Llull,
Va estudiar piano, composició, direcció coral i pedagogia musical en la Universitat de la Plata (l’Argentina), on acompanya a cantants lírics i populars, formacions corals i també exerceix com a docent en aquesta Universitat en la càtedra de Audioperceptiva. Pianista d’ampli espectre. Destaca la seva activitat acompanyant instrumentistes, cantants lírics i moderns, i formacions corals. També ha dirigit corals de nens, joves i adults. En 2001 i durant dos anys va ser director de la Coral Maricel Sitges, també ha estat pianista i docent en Iniciació Sitges Musical a l’escola de Ballet de Lolita Vilalta, pianista acompanyant de Eòlia (Centri d’Estudis de Veu i Interpretació), que dirigien Pili Capellades i Rosa Galindo i és pianista estable a l’Escola de Teatre Musical Eòlia de Barcelona des de l’any 2000. En 2002 es va fer càrrec de la direcció musical del musical teatral Poe, de Dagoll Dagom, amb música d’Oscar Roig. Intervé com a pianista en la segona i tercera edició d’Operació Triomf Espanya i com a professor de repertori musical. Ha estat pianista i director musical del grup de tango Bé Frappé (2001-2005), presentant obres de Astor Piazzolla. En 2002 entra a formar part de la formació Quintet Porteny del bandoneonista argentí Marcelo Mercadante, i que integren també Oblit Llança (violí), Javier Feierstein (guitarra elèctrica) i Andrés Serafini (contrabaix). Graven els discos Cantonada Buenos Aires i, més endavant, Amb un trepant en el cor de Marcelo Mercadante, també es presenta en format Sextet Porteny incorporant a Roger Blavia, formacions que continuen la seva activitat artística conjunta en 2007. En 2005 participa en l’enregistrament del disc Desglaç (Discmedi-Taller de Músics, 2005) del cantaor Miguel Poveda, incloent els arranjaments del tema Cançó del bes senseport basat en un poema de Maria Mercè Marçal. Va participar com a músic en la posterior gira (2005-2007) del disc i va compondre la música del tema inèdit Marina sobre un poema de Josep Piera, que va ser interpretat en directe durant la mateixa gira. Al febrer i març de 2008, Gustavo Llull és el pianista d’un espectacle musical que portava per títol Sondheim, Déus del teatre, somrieu i que va estrenar el Teatre Gaudí de Barcelona, una antologia musical de cançons de Stephen Sondheim interpretada per cinc cantants en un espectacle dirigit per Óscar Mas, qui a més cantava al costat de Laura Mejía, Pilar Capellades, Miquel Cobos i Xavier Ribera-Vall, mentre Gustavo Llull els va acompanyar al piano en escena.
Entre juny i agost de 2008 i en el mateix Teatre Gaudí de Barcelona, Llull va ser el director musical de l’espectacle en llengua catalana: Cançons per a un nou món ( Cançons per a un nou món), l’adaptació d’un musical de petit format del director Jason Robert Brown i que en aquest muntatge va portar a escena la Companyia Bohèmia’s. En 2016 dirigeix musicalment i acompanya al piano, d’una banda, a la cantant Mone Terol en l’espectacle Estic fent Sondheim! (Estic fent Sondheim) sobre cançons del compositor americà Stephen Sondheim; i per un altre a Mariona Castillo en el seu espectacle Nine, els donis de Guido Contini (Les Dones de GuidoContini), basat en el musical Nine.

Altres cursos

COACHING DE MOVIMENT i GESTIÓ DEL CANVI
amb Marco Areddu

Ús i descobriment del cos com a instrument primordial de treball a través del neuro-moviment i de la psicomotricitat. Anàlisi dels cinc sentits i connexió amb les emocions.

Dies 12 de juliol de 17.30h a 21h i 13 de juliol de 09.30h a 14h
Nivell bàsic. Hores del curs: 8h
Preu: 95€ / 85€ alumnes d’Eòlia
.

Neuro moviment i consciència corporal

Objectius del curs:
Ús i descobriment del cos com a instrument primordial de treball a través del neuro-moviment i de la psicomotricitat. Anàlisi dels cinc sentits i connexió amb les emocions. (ACTE CONEIXEMENT).
Cos i connexió amb els altres en l’espai present (ETERO CONEIXEMENT).
Dinàmiques sistèmiques per a enfortir la coordinació en equips d’alt rendiment i potenciar el lideratge (QUE TIPUS DE LIDER ETS?)
Estudi de la combinació de tècniques de Coaching de moviment potenciant l’escolta i el poder de les preguntes (INTENCIÓ POSITIVA)
Facilitar l’aprenentatge a través del llenguatge no verbal.(COS-ART-CONSCIÈNCIA)

Metodologia:
Programa de desenvolupament i creixement personal d’interconnexió entre cos i espai present. Començant per conceptes d’intel·ligència emocional arribar a definir els progressos i els bloquejos en l’ACTITUD i en l’EMPATIA en un grup de treball. Aplicar dinàmiques sistèmiques de moviment en grup, millorar la coordinació i el treball en equip, passant per temes de neuro-lideratge (estudi dels rols). A partir de la connexió amb el teu cos, millorar la connexió amb els altres.

Curs dirigit a:
Persones que volen conèixer-se millor i estudiar el seu propi cos sota un enfocament diferent, vèncer bloquejos i estar en harmonia amb els altres.
Artistes que volen connectar-se amb l’espai i el moment present a través del cos com a instrument de treball, actors, directors, Esportistes, ballarins…

Diploma de participació en el primer curs de Coaching de Moviment d’Eòlia

Curs en castellà.

Marco Areddu Guaraglia,
Coach de Moviment ACTP en formació per ICF (International Coach Federation).
Graduat en la Business School Barcelona en “Desenvolupament directiu, intel·ligència emocional i Coaching“.
Coreògraf i ballarí, apassionat de la perfecta combinació entre cos-art-consciència.

.

ENTRENAMENT ACTORAL ENTRE CAVALLS LLIURES
amb David Vert i Mauri Biosca

És un curs intensiu en format de cap de setmana a la Seu de la Fundació Miranda al Pla de l’Orri, vivint entre cavalls lliures. En l’entrenament, posarem el focus d’atenció en el cos, la veu i les emocions

Del 22 al 25 d’agost
Nivell bàsic.
Preu: 375€

En què consisteix el taller?
És un curs intensiu en format de cap de setmana a l’alta muntanya, a la Seu de la Fundació Miranda al Pla de l’Orri, un emplaçament idílic a l’Alt Berguedà, vivint entre cavalls lliures, on també podràs relaxar-te, passejar, contemplar la natura, el silenci, i el magnífic cel estrellat a les nits netes de tota contaminació. Connectant amb la vida!
En l’entrenament, posarem el focus d’atenció en el cos, la veu i les emocions com a eina indispensable per a l’entrenament actoral. Partirem d’exercicis d’escalfament i de presa de consciència, i seguirem amb improvisacions molt acotades per treballar conceptes com “l ’aquí i ara”, “confiança”, “treballar amb l’altre”, “compromís” entre d’altres.
Sempre, això sí, prenent la interpretació com un joc. És un treball en equip, però alhora és un treball individual perquè cada persona fa el seu propi recorregut. No es munta cap escena, el que és verdaderament important és l’evolució de l’alumne i els coneixements que va adquirint.

Programa:

  • Dijous 22 d’agost
    Tarda: Arribada al Bar Marieta a St.Julià de Cerdanyola i pujada cap al Pla de l’Orri.
  • Divendres 23 d’agost :
    Matí: Entrenament actoral.
    Tarda: Presentació de la Fundació Miranda. El perquè d’un taller de teatre entre cavalls lliures.
  • Dissabte 24 d’agost :
    Matí: Entrenament actoral.
    Tarda: Caminada fins anar a trobar els cavalls. Explicació etologia i vida dels cavalls en llibertat, el seu benestar i les seves característiques. El cavall com a ésser sensible, sensitiu i magnètic.
  • Diumenge 25 d’agost :
    Matí: Entrenament actoral
    Estona per recollir abans del dinar de cloenda.

Aquesta activitat forma part de Teatre i Natura de la Fundació Miranda on conflueixen les tres àrees de treball: cavalls, persones, natura i cultura.

David Vert
David Vert es va formar al Col·legi de Teatre de Barcelona. Va estudiar el recorregut complet compaginant el Mètode Lecoq i Mètode Stanislavski. Va ampliar els seus estudis al laboratori d’interpretació de Txiki Berraondo i Manuel Lillo; i, a Buenos Aires (Argentina) amb Javier Daulte, Gabriela Izcovich i Ricardo Bartís. En Teatre ha treballat amb directors com Javier Daulte, Carlota Subirós, Carme Portacelli, Joan Ollé, Oriol Broggi, Ferran Utzet, Jordi Casanovas o Mario Gas, en obres com E ls estiuejants ; Calígula ; Hamlet ; El rei Lear ; Estricta vigilància ; Traduccions (Translations). Entre els anys 2009 i 2013 forma part de la Companyia T6 (Teatre Nacional de Catalunya) amb la qual ha estrenat 12 obres d’autors contemporanis. En TV, ha treballat en un personatge fixe a la sèrie Si no t’hagués conegut; ha participat en capitulars de sèries com Ventdelplà ; Mar de fons ; La Sagrada Família; Gavilanes ; Nit i Dia; en telefilms com IrisTv; Pepe Carvalho ; Olor de Colònia ; Vilafranca ; 13 dies d’Octubre. En Cinema ha participat en pel·lícules com Rec ; Diari d’una nimfòmana; Tres dies amb la família o La mosquitera.

Maurici Biosca
És diplomat en Comunicació Integral. Responsable de comunicació de la Fundació Miranda. Com a actor va desenvolupar una llarga trajectòria essent co-fundador i membre de la Companyia d’humor PocaConya. Cofundador de la Fundació Miranda el 2008 on conjuga les seves qualitats socials i de comunicador. Format en Etologia del cavall, Doma natural i monta conscient, amb mestres com Lucy Rees, Àngels Gol, Yuna Mc Lister, Brigit Remillon i Gloria Pullam.

Aprofita i sigues original, regala o demana un curs d’Eòlia, fes la teva reserva a eolia @eolia.cat  i descarrega’t el val de regal, només l’has d’omplir! VAL REGAL JPEG

Inscripcions obertes!

Descarrega’t aquí el FULL D’INSCRIPCIÓ dels cursos intensius del 2019

FULL D’INSCRIPCIÓ


Més informació i contacte eolia@eolia.cat 

Vols rebre informació sobre els cursos intensius organitzats per Eòlia?




Els teus interessos:

Intensius per a adults
Interpretació
Direcció i Dramatúrgia
Cant modern i Teatre musical
Cant líric
Doblatge
Dansa i treball corporal
Expressió oral i dicció