Interpretació

ferran madico bn

INICIACIÓ AL TEATRE
amb Ferran Madico

Curs destinat a tot tipus de persona interessada en iniciar-se en el món de la interpretació. Descobreix i desenvolupa el teu potencial actoral!

Del 8 al 12 de juliol, d’11h a 13.30h
Del 15 al 19 de juliol, de 19h a 21.30h
Del 9 al 13 de setembre, de 18.30h a 21.30h
Nivell bàsic
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

El curs va adreçat a tots aquells actors que vulguin descobrir les seves limitacions actorals  per superar-les, i alhora fer conscients les seves fortaleses per potenciar-les.

El que proposem en aquest intensiu és, a partir de divertits exercicis i del treball de micro-escenes, poder descobrir-nos a nosaltres mateixos, estimular i confiar en la nostra intuïció per potenciar-la, treballar l’escolta activa amb el company/a i desenvolupar les eines interpretatives innates que ja tenim.

Ferran Madico,
Nascut a Reus, és actor i director de teatre. Va estudiar Interpretació a l’Institut del Teatre i va ser director del CAER (Centre d’Arts Escèniques de Reus).
Com a director ha participat en els següents muntatges teatrals: Comedias bárbaras de R. Valle-Inclán, Tornar a Casa de Harold Pinter, Celobert de David Hare, Molt Soroll per No Res de W. Shakespeare, Bodas de sangre de García Lorca, Terra Baixa d’Àngel Guimerà, Taurons de David Mamet, Tots eren fills meus d’Arthur Miller i Treballs d’Amor Perdut de W. Shakespeare.
En 2016 es va incorporar a La Seca Espai Brossa.

 

ENERGIA I EMOCIONS
amb Rosa May

Ens introduirem dins el món de la tècnica teatral a través de l’energia, la fisicalitat i la connexió entre la veu, el cos i les emocions.

Del 8 al 12 de juliol, 19h a 21.30h
Nivell bàsic-mitjà
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

 

El curs va adreçat a tots aquells actors que vulguin descobrir les seves limitacions actorals  per superar-les, i alhora fer conscients les seves fortaleses per potenciar-les.

Ens introduirem dins el món de la tècnica teatral a través de l’energia, la fisicalitat i la connexió entre la veu, el cos i les emocions.

Rosa May,
TEATRE Ajudant de direcció de Toni Casares a “Crim i Càstig” a Eòlia. Actriu en l’espectacle “La Bas”, dirigit per James de Paul a la Sala Muntaner de Barcelona, en l’espectacle “Lágrimas en la nata” (textos de Poeta en Nueva York de F.G.Lorca) dirigit per Josep Galindo i música  original i piano de Gustavo Llull. Nit solidaria de L’escola Eòlia al teatre Poliorama de Barcelona. Actriu en la lectura dramatitzada “Vorher/Nachher” de Roland Schimmelpfenning, dirigida per Josep Galindo al teatre Romea. Actriu de l’espectacle “Pervertimentos y otros gestos para nada”, teatre de Ponent de Granollers i al supermercat del Mercat de les Flors de Barcelona. Actriu en les escenes de, “El facinerós és al replà” i a “Perduts a Yonkers” al teatre dels Lluïssos de Gràcia Actriu en diferents espectacles de teatre infantil per tota Espanya. CINEMA I TELEVISIÓ Actriu sèries; “El cor de la ciutat” de tv3, Majoria Absoluta i De Moda. Campanya publicitària de Mattel a Madrid i en campanyes publicitàries de BTV a Barcelona. Actriu en els llargmetratges , “Noche de Fiesta” de Javier Puebla (Cinemes Verdi, filmoteca de Bcn i a Madrid) i “Carambola” de Rosa Gavin. ALTRESClasses de teatres per nens i joves. Animació per la fundació Ludalia. Estudis de percussió i guitarra. Català, castellà, nivell bàsic d’anglès. ACTUALMENT Actriu a Interactuar, empresa teatral a Barcelona. Classes de teatre per a nens i joves a l’escola Eòlia de Barcelona, Classes de teatre per a nens amb discapacitat a L’Associació Cre-art a Sants de Barcelona, Classes de teatre per a nens a La Vagoneta de Sant Just de Barcelona.

 

TALLER DE CLOWN
amb Guillem Albà

Un recorregut que viatja del pallasso clàssic del nas vermell, a les múltiples formes del clown i la comèdia.

Del 15 al 19 de juliol, de 12h a 14h
Nivell mitjà
Preu: 160€ / 145€ alumnes d’Eòlia

 

Deixar de banda les pors i les vergonyes, que no serveixen per a res. Gaudir aprenent. Descobrir eines que podem aplicar a totes les altres arts i disciplines escèniques. I sí, segurament també a la nostra vida. Al dia a dia.

Un recorregut que viatja del pallasso clàssic del nas vermell, a les múltiples formes del clown i la comèdia.

El missatge és sempre el mateix: les ganes de jugar, de divertir-se.

Trobar l’energia, la llibertat i les ganes de menjar-se el món.

Trencar el tòpic que jugar és només cosa de nens.

Un viatge de la tècnica a l’emoció.

Aconseguir arrencar el riure, gestionar el tempo sobre l’escenari, atrapar l’atenció de la gent. Robar el cor al públic i que tothom s’oblidi per una estona de tot el que passa fora.

Que la gent rigui i que s’emocioni. Que marxin cap a casa més feliços i amb més energia per seguir vivint.

Aconseguir passar l’emoció per davant de la raó.

Jugar. Jugar. Jugar.

(( Portar roba cómode)).

Guillem Albà,
Pallasso i director. Dedicat al teatre de creació, creant els seus propis espectacles. Anant des de la poètica i el teatre visual de TRAU o PLUJA a l’humor i l’ energia de MARABUNTA.
Va estudiar el métode Lecoq i amb mestres com Jango Edwards o Carlo Colombaioni.
Ha treballat a la radio i a la televisió.
Dirigeix espectacles de teatre, dansa, circ o música (com la direcció escènica de grups com Love of Lesbian)..
Ha guanyat diferents premis com el Premi del Públic de Fira Tàrraga o el Premi Especial del Jurat dels Premis Unnim.
Ha actuat per Espanya, França, Rumania, Argentina, Portugal, Holanda, Uruguay, Perú, Suècia, les Illes Açores i Xina.

 

TREBALL D’ESCENES
amb Joel Joan

Llegir primer, imaginar després i finalment crear un personatge; aquesta és la feina de l’intèrpret. Agafar un text i fer-se’l seu com si allò hagués estat escrit expressament per un mateix. Entendre els rols de cada personatge en l’escena i els seus objectius.

De l’1 al 4 de juliol, de dilluns a dijous de 10h a 14h
Nivell mitjà-avançat .Cal enviar CV
Preu: 315€ / 295€ alumnes d’Eòlia

Llegir primer, imaginar després i finalment crear un personatge; aquesta és la feina de l’intèrpret. Agafar un text i fer-se’l seu com si allò hagués estat escrit expressament per un mateix. Entendre els rols de cada personatge en l’escena i els seus objectius. Analitzar els motius que té cada personatge per pendre les decisions que pren.

Perquè el meu personatge diu això en aquest moment i no diu tot el contrari?

Perquè pren les decisions que pren i no unes altres?

Perquè s’equivoca, perquè l’encerta, perquè té por, ràbia o amor?

Això farem i ho farem treballant escenes i enfangant-nos-hi fins al fons. Seran escenes de teatre contemporani (Kràmpack, Excuses, El nom i d’altres), com escenes de televisió (Plats Bruts, Porca Misèria o El Crac…)

L’objectiu? Dotar-vos de les eines necessaries per què quan us enfornteu a un text hi trobeu la veritat actoral i en tregueu el màxim rendiment possible.

Joel Joan,

Joel Joan és actor, director i creador de sèries de televisió i d’obres de teatre i cinema. Va estudiar art dramàtic a l’Institut del Teatre. El 2003 va debutar com a director amb el llargmetratge Excuses!, guanyador del premi a la Millor Fotografia que concedeix el Col·legi de Directors de Cinema de Catalunya. Fènix 11*23 és la seva segona incursió en el cinema com a director, i el darrer llargmetratge  El Nom com a director i actor.

En la faceta televisiva destaquem la creació i direcció de les sèries El Crac II (2016), El Crac (2014), Porca Misèria (2004-2007) i Plats Bruts (1999-2002). Ambdues han comptat tant amb èxits d’audiència com amb el reconeixement de la crítica i també han estat guanyadores de nombrosos premis. En  Teatre ha escrit,, dirigit i interpretat Escape Room, ha interpretat obres com: El Nom. Venus in Fur, Amor & Shakespeare, El professor Benhardi, Ricard III, Frankenstein. Com actor destaquem la seva participació a les pel·lícules: Mil cretins de Ventura Pons (2010), Vicky Cristina Barcelona de Woody Allen (2008), Salvador de Manuel Huerga (2006), El corazón del guerrero de Daniel Monzón (2000) i La buena vida de Fernando Trueba (1996). L’any 2000 va fundar la seva pròpia productora, Arriska Films, per poder desenvolupar els projectes en els quals creu. Ha estat president de l’Acadèmia del Cinema Català del gener del 2008 a l’abril de 2013.

Direcció escènica i Dramatúrgia

ESCRIURE O JUGAR (Aquest (no) és el dilema)
amb Marc Artigau

Escriurem a partir del joc. I també buscarem en textos d’altres gèneres (novel•la, relats, assaig, poesia) i en d’altres disciplines: pintura, cinema, fotografia… per trobar estímuls que ens ajudin a construir un imaginari i a estructurar el pensament d’una història.

Del 8 al 17 de juliol, de 10.30h a 13.30h
Dilluns 8, dimecres 10, divendres 12, dilluns 15 i dimecres 17
Nivell bàsic-mitjà
Preu: 195€ / 175€ alumnes d’Eòlia

Tindrem les hores justes per, a través de Shakespeare, Txèkhov, Benet i Jornet, Mayorga, i d’altres dramaturgs plantejar el principi d’escriptura d’una obra o d’una escena. Entendrem els mecanismes dramàtics i al mateix temps els farem servir davant del full en blanc.

Escriurem a partir del joc.

I també buscarem en textos d’altres gèneres (novel·la, relats, assaig, poesia) i en d’altres disciplines: pintura, cinema, fotografia… per trobar estímuls que ens ajudin a construir un imaginari i a estructurar el pensament d’una història.

Jugarem a partir de l’escriptura.

Marc Artigau,

Llicenciat en Direcció escènica i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona.

Com autor o director ha estrenat:

Caïm i Abel, Caixes – Premi Talúries de Teatre 2011 i accèssit al Premi Nacional Marqués de Bradomín 2011- Arbres, Aquellos días azules, Un mosquit petit, Ushuaia (Premi , Ciutat de Sagunt 2008 i Accèsit al Premi Nacional Marqués de Bradomín 2008), Les sense ànima va guanyar el Premi Ciutat de Sagunt 2009 i el Premi Ramon Vinyes 2009.

Com a dramaturg, ha treballat amb Oriol Broggi a Al nostre gust i a L’orfe del clan dels Zhao – Premi de la crítica a millor adaptació-, amb Àngel Llàcer i Manu Guix a El Petit Príncep – Premi Butaca a millor espectacle infantil 2014- , Molt soroll per no res -Premi Butaca a millor espectacle musical 2016-, amb Juan Carlos Martel a Moby Dick – Premi Butaca a millor espectacle infantil 2015-, i Josep Maria Miró entre d’altres…

Ha publicat, amb Estrella Polar, la novel·la juvenil Els perseguidors de paraules, i en poesia Primers Auxilis, Vermella i Desterrats. La seva última novel·la La vigília és la guanyadora del Premi Josep Pla 2019.

Ha col·laborat a Catalunya Ràdio, el diari Ara i a El món a Rac1.

 

Cinema i TV

ACTUANT AMB LA CÀMERA
amb Maria Pau Pigem

Plantejarem les ‘regles del joc’ davant de càmera, com llegir un guió per extreure’n el màxim d’informació, i treballarem per experimentar el llenguatge específic de la interpretació en cinema.

De l’1 al 5 de juliol, 19h a 21.30h
Nivell bàsic-mitjà
Preu: 175€ / 160€ alumnes d’Eòlia

El llenguatge cinematogràfic demana a l’actor un nivell molt alt de precisió i intimitat en  l’expressió i un ampli coneixement de com comunica el món fìsic. Doncs la nostra feina  es basa en evocar l’’experiència concreta del personatge, traduint-la a comportament  físic per tal que pugui ser fotografiada per la càmera.
Sota aquesta premisa, ens introduirem en aquest tipus de treball a través d’exemples  professionals (visionat de la feina concreta de grans actors de cinema). Plantejarem les  ‘regles del joc’, com llegir un guió per extreure el màxim d’informació. I treballarem per  experimentar el llenguatge específic de la interpretació en cinema.

REQUERIMENTS
Portar un petit monòleg per càmera, d’una situació el més quotidiana i propera possible.

Maria Pau Pigem,
Actriu de cinema, teatre i televisó. Del cinema destaquem ​El Patio de Mi Càrcel, 53, Días  de invierno, Bullyng, Cruzando el Límite, Elisa K, ​ entre d’altres. A TV3 se l’ha vist  recentment a la 2a temporada de ​Nit i Dia​ i durant 7 temporades a ​La Riera​ . També ha  intervingut en altres sèries com Hospital Central, ​El Comisario, Los Misterios de Laura,  El Cor de la Ciutat ​ i ​La Que Se Avecina. ​ En Teatre destaquem ​Imatges Gelades, Mata el  teu alumne, The Visit ​ i ​Només una vegada, ​ espectacle que actualment es troba de gira.  Des de fa anys es profesora de l’ESCAC, i també imparteix docència a EÒLIA, el Col.legi  del Teatre, i a l’ERAM de la Universitat de Girona.

 

INTRODUCCIÓ AL DOBLATGE
amb Montse Miralles

Curs pràctic en estudi professional de doblatge, amb l’objectiu de treballar la sincronia labial, la rapidesa i la versatilitat davant del micròfon de doblatge.

Dies 16, 17 i 18 de juliol, de 18h a 20h
1 dia a Eòlia, 2 dies a CYO Studios
Preu: 145€ / 130€ alumnes d’Eòlia.

 

Més informació


Cant i Teatre Musical

ESTILL VOICE TRAINING (VOICE CRAFT)
amb Viv Manning

La tècnica Voice Craft és un entrenament destinat a millorar el rendiment de la veu professional cantada i parlada. Professors de veu i logopedes ensenyen les figures i la seva aplicació en el seu treball d’educar i reeducar la veu.

NIVELL 1: Les figures obligatòries.
Opció 1: Del 28 al 30 de juny, matí i tarda. Preu: 350€
Opció 2: Del 6 al 8 de setembre, matí i tarda. Preu: 350€
NIVELL 2: Les qualitats vocals. 
Del 9 a l’11 de setembre, matí i tarda. Preu: 330€

Més informació


EL BELTING I EL MIXTE AL TEATRE MUSICAL
amb Joan Vázquez i Gustavo Llull

És un curs de repertori de cançons adreçat a alumnes de teatre musical. S’exposaran aquestes dues qualitats vocals en l’àmbit fisiològic i tècnic amb presentació oral d’exemples de vídeo i àudio i exercicis pràctics.

De l’1 al 5 de juliol, 18.30h a 21.30h
Nivell mitjà-avançat
Preu: 245€ / 230€ alumnes d’Eòlia

És un curs de repertori de cançons adreçat a alumnes de teatre musical.

Al curs s’exposaran aquestes 2 qualitats vocals a nivell fisiològic i tècnic (amb presentació oral amb exemples de vídeo i àudio i exercicis pràctics) i també  els diferents tipus de Belting i mixtes aplicables a repertori de teatre musical segons èpoques i estils.

En les sessions pràctiques l’alumne treballarà peces des de l’àmbit vocal, musical i interpretatiu d’aquest repertori acompanyat per un pianista.

Joan Vázquez,
Vázquez acaba d’estrenar Ciutat de Gespa,  un nou musical sobre la poesia de Whitman i Lorca. Continua girant amb Paquito Forever -pel qual ha guanyat el Premi de Teatre Musical 2018 a Millor Actor Destacat i que s’ha estrenat al West End de Londres.
Ha actuat a diferents musicals a Barcelona i Madrid, en els papers de Claude a Hair, Frank a Merrily We Roll Along o Sky a Mamma Mia. Altres crèdits de teatre inclouen Els Nois d’Història, Bagdad Cafè, My Fair Lady i Rent.
Amb el seu show en solitari Something ‘s Coming: un tribut a Sondheim – Joan s’ha convertit en el primer artista de teatre musical del país en actuar en cabarets de Broadway i el West End com el Crazy Coqs de Londres i el 54 Below de Nova York.
Vázquez dedica gran part del seu temps a la docència i li fa especial il.lusió participar al cicle Monday, Monday on compartirà escenari amb noves generacions de professionals.

Gustavo Llull,
Va estudiar piano, composició, direcció coral i pedagogia musical en la Universitat de la Plata (l’Argentina), on acompanya a cantants lírics i populars, formacions corals i també exerceix com a docent en aquesta Universitat en la càtedra de Audioperceptiva. Pianista d’ampli espectre. Destaca la seva activitat acompanyant instrumentistes, cantants lírics i moderns, i formacions corals. També ha dirigit corals de nens, joves i adults. En 2001 i durant dos anys va ser director de la Coral Maricel Sitges, també ha estat pianista i docent en Iniciació Sitges Musical a l’escola de Ballet de Lolita Vilalta, pianista acompanyant de Eòlia (Centri d’Estudis de Veu i Interpretació), que dirigien Pili Capellades i Rosa Galindo i és pianista estable a l’Escola de Teatre Musical Eòlia de Barcelona des de l’any 2000. En 2002 es va fer càrrec de la direcció musical del musical teatral Poe, de Dagoll Dagom, amb música d’Oscar Roig. Intervé com a pianista en la segona i tercera edició d’Operació Triomf Espanya i com a professor de repertori musical. Ha estat pianista i director musical del grup de tango Bé Frappé (2001-2005), presentant obres de Astor Piazzolla. En 2002 entra a formar part de la formació Quintet Porteny del bandoneonista argentí Marcelo Mercadante, i que integren també Oblit Llança (violí), Javier Feierstein (guitarra elèctrica) i Andrés Serafini (contrabaix). Graven els discos Cantonada Buenos Aires i, més endavant, Amb un trepant en el cor de Marcelo Mercadante, també es presenta en format Sextet Porteny incorporant a Roger Blavia, formacions que continuen la seva activitat artística conjunta en 2007. En 2005 participa en l’enregistrament del disc Desglaç (Discmedi-Taller de Músics, 2005) del cantaor Miguel Poveda, incloent els arranjaments del tema Cançó del bes senseport basat en un poema de Maria Mercè Marçal. Va participar com a músic en la posterior gira (2005-2007) del disc i va compondre la música del tema inèdit Marina sobre un poema de Josep Piera, que va ser interpretat en directe durant la mateixa gira. Al febrer i març de 2008, Gustavo Llull és el pianista d’un espectacle musical que portava per títol Sondheim, Déus del teatre, somrieu i que va estrenar el Teatre Gaudí de Barcelona, una antologia musical de cançons de Stephen Sondheim interpretada per cinc cantants en un espectacle dirigit per Óscar Mas, qui a més cantava al costat de Laura Mejía, Pilar Capellades, Miquel Cobos i Xavier Ribera-Vall, mentre Gustavo Llull els va acompanyar al piano en escena.
Entre juny i agost de 2008 i en el mateix Teatre Gaudí de Barcelona, Llull va ser el director musical de l’espectacle en llengua catalana: Cançons per a un nou món ( Cançons per a un nou món), l’adaptació d’un musical de petit format del director Jason Robert Brown i que en aquest muntatge va portar a escena la Companyia Bohèmia’s. En 2016 dirigeix musicalment i acompanya al piano, d’una banda, a la cantant Mone Terol en l’espectacle Estic fent Sondheim! (Estic fent Sondheim) sobre cançons del compositor americà Stephen Sondheim; i per un altre a Mariona Castillo en el seu espectacle Nine, els donis de Guido Contini (Les Dones de GuidoContini), basat en el musical Nine.

Aprofita i sigues original, regala o demana un curs d’Eòlia, fes la teva reserva a eolia @eolia.cat  i descarrega’t el val de regal, només l’has d’omplir! VAL REGAL JPEG

Inscripcions obertes!

Descarrega’t aquí el FULL D’INSCRIPCIÓ dels cursos intensius del 2019

FULL D’INSCRIPCIÓ


Més informació i contacte eolia@eolia.cat 

Vols rebre informació sobre els cursos intensius organitzats per Eòlia?



Els teus interessos:

Intensius per a adults
Interpretació
Direcció i Dramatúrgia
Cant i veu
Dansa i treball corporal