Imatge de Margarita Maximova

S’ha dit que el cervell és l’objecte més complex i potent de l’univers.

Potser es deu al fet que un òrgan fet d’un quilogram i escaig de proteïnes i greixos ben organitzats, i que ocupa amb prou feines un puny, és capaç d’albergar l’univers en tota la seva riquesa. La neurociència ens està ajudant a saber cada cop amb més detall com s’ho fa el cervell per aconseguir tal fita. En els darrers anys hem après molt sobre com percebem i coneixem el món que ens envolta, des dels aspectes més bàsics com, per exemple, percebre els colors, fins als més complexos, com la nostra vida social.

En aquest curs recorrerem les bases neurals de la percepció, el coneixement, les emocions, l’empatia o la creativitat a fi que ens ajudin a adreçar algunes de les preguntes que relacionen el món de les arts escèniques i la neurociència:

  • Per què anem al teatre?
  • Què es mobilitza en el cervell per entendre i gaudir d’un espectacle?
  • Què passa dins del cap quan llegim una obra i la convertim en un espectacle viu?
  • Amb quins materials neurals treballa un creador per construir una obra?
  • Com s’ho fa el cervell d’un actor per interpretar un personatge?

Si bé és possible que l’alumne no surti amb respostes definitives a aquestes preguntes, en el millor dels casos haurà adquirit algunes eines que li permetin entendre millor diversos aspectes fonamentals de la seva professió.

Del 18 de setembre de 2018 al 8 de gener de 2019
Dimarts de 18h a 20h

DOCENT:

oscar web AVIAMÒscar Vilarroya és llicenciat en Medicina i doctor en Filosofia.

Treballa com a director de la Unitat de Recerca en Neurociència Cognitiva (URNC) i de la Càtedra “El Cervell Social” al Departament de Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona. A més de publicar articles d’investigació científica en les revistes especialitzades en neurociències, és autor de La disolución de la mente. Una hipótesis sobre cómo siente, piensa y se comunica el cerebro (Editorial Tusquets, 2002), i de Paraula de robot. Intel·ligència artificial i comunicació (Premi Europeu de Divulgació Científica Estudi General, Edicions Bromera, 2004).

Neurocientífic apassionat alhora pel teatre i la literatura, cal destacar també la seva obra De botxins i gots d’aigua, premi “Micalet” (Denes, 2003), el llibret de l’òpera Casparo (Palau de la Música, 2011) concebuda per a cantants i robots i amb música de Luc Steels (un dels pioners en Intel·ligència Artificial a Europa), així com el llibret de Fausto (La Monnaie, Brussel·les, 2017). També ha publicat una novel·la, Joc net,  premi “Ferran Canyameres” (Pagès Editors 2004).

 

Vols rebre informació sobre el cursos intensius organitzats a Eòlia? Deixa’ns el teu correu!




Els teus interessos:

Intensius per a adults
Interpretació
Direcció i Dramatúrgia
Cant modern i Teatre musical
Cant líric
Doblatge
Dansa i treball corporal
Expressió oral i dicció

Contacta amb nosaltres:
eolia@eolia.cat
933 192 397
c/Casp 82, Barcelona