L’ACTOR DAVANT LA CÀMERA

classe-camera pano

Vols aprendre quines són les eines per interpretar davant la càmera? Com treballar la mirada, l’escolta i la presència? I, sobretot, quina és la diferència entre actuar per a una platea i veure’t en la gran pantalla?

Coneix les eines per a interpretar davant de càmera. En aquest curs aprendràs a dominar la creació de personatges, conflictes, situacions i diferents realitats escèniques. Es faran pràctiques d’escenes i treball de text amb càmera.

Es faran pràctiques d’escenes i treball de text amb càmera, individual i en grup, amb l’opció de generar també material útil per al teu videobook.

D’octubre a juny, 2 horaris a escollir:
Dilluns d’11h a 14h o dimecres de 19h a 22h

Primer trimestre: 

Del 30 de setembre al 16 de desembre de 2019. Dilluns d’11h a 14h amb Marc Martínez.
Del 2 d’octubre al 18 de desembre de 2019. Dimecres de 19h a 22h amb Lluís Elias.

Segon trimestre: 

Del 13 de gener al 30 de març de 2020. Dilluns d’11h a 14h amb Lluís Elias.
Del 8 de gener al 25 de març de 2020. Dimecres de 19h a 22h amb Mireia Juárez.

Tercer trimestre: 

Del 20 d’abril al 29 de juny de 2020. Dilluns d’11h a 14h
Del 15 d’abril al 17 de juny de 2020. Dimecres de 19h a 22h

Preu del curs: 390 € cada trimestre, més informació i inscripcions a eolia@eolia.cat

Opció d’apuntar-se per trimestres!


.

INTRODUCCIÓ AL LLENGUATGE CINEMATOGRÀFIC

Quins van ser els orígens del cinema? Com va sorgir el llenguatge cinematogràfic i per què? Com ha evolucionat fins a l’actualitat? Quines diferències ha comportat en la manera de narrar visualment? I a l’hora d’actuar? Com afecta la gramàtica audiovisual a la interpretació actoral? Què ha de tenir en compte un actor/ actriu durant un rodatge? Quina relació hi ha entre la seva feina i la resta de l’equip de rodatge?

En aquest curs aprendrem a utilitzar el llenguatge audiovisual com a eina vital per ser més eficients a l’hora de comunicar les emocions a la pantalla. Aprendrem l’ús que en fan els grans directors visionant fragments de pel·lícules i analitzant-les. I finalment posarem en pràctica els coneixements apresos a partir d’exercicis de gravació.

Amb Toni Vives

Del 10 d’octubre de 2019 al 18 de juny 2020 (matrícula oberta fins abril)
Horari de matí: dijous d’13h a 14h
Horari de tarda: dijous de 17h a 18h

.

Professorat:


rachel rodonaREICHEL DELGADO

-Directora de Casting en el Documental “VIOLETA” de POLAR Y MEDIAPRO
-Directora de Casting del programa BIENVENIDAS AL NORTE Y AL SUR (La Sexta)de PRODUCCIONES DEL BARRIO (SALVADOS)
-Coach niños y Actriz en la serie MIRA LO QUE HAS HECHO (2) para #0 Movistar de EL TERRAT
-Coach en el Documental “Hasta los 100 y más allá” de las Noches Temáticas de A3 de PRODUCCIONES DEL BARRIO
-Directora de Casting en el programa COSAS DE LA EDAD (#0 Movistar) de DLO-MAGNOLIA
-Coach para las expertas en LA VIDA SECRETA DE LOS NIÑOS (#0 Movistar) de DLO-MAGNOLIA
-Coach niños CINERGIA de Gas Natural Fenosa y EL TERRAT, dirigido por Borja Cobeaga
-Actriz en el cortometraje “SER O NO SER”
-Coach del presentador Joan Mª Pou CASES D’ALGÚ (2) (TV3) de DLO-MAGNOLIA
-Directora de Casting de los interludios CINERGIA para Gas Natural Fenosa y EL TERRAT
-Directora de Casting spot AUDI CINE (Audi y El Terrat)
-Coach de actores spot BEIN SPORT
-Directora de Casting del programa NO PIERDAS EL COMPÁS (Forta) de DLO-MAGNOLIA
-Directora de actores HOMOZAPPING NEOX de EL TERRAT y HOMOZAPPING de EL TERRAT para ANTENA 3.
-Presentadora y Directora casting en “HOTEL ROMANTICO” (TV1) de DLO-MAGNOLIA
-Directora de Casting en CASES D’ALGÚ (TV3) de DLO-MAGNOLIA
-Coach de los HERMANOS TORRES (TVE)
-Coach del presentador ROBERTO LEAL en OPERACIÓN TRIUNFO (TVE)
-Moderadora AUDI THINK TANK FESTIVAL DE CINE DE SAN SEBASTIÁN con EL TERRAT
-COACH de BERTO ROMERO en las PELÍCULAS: “ANACLETO, AGENTE SECRETO” (nominado a los premios GAUDÍ), “OCHO APELLIDOS CATALANES”, “BARCELONA, NIT D’HIVERN”, “EL PREGÓN”
-COACH de ANDREU BUENAFUENTE en la PELÍCULA: “EL PREGÓN”
-Casting y Coach en el documental (fake) OPERACIÓN PALACE (SALVADOS-EL TERRAT)
-Coach de los jurados del programa Masterchef (1) de SHINE IBERIA para TVE
-Directora de escena en CASAL ROCK y GENERACIÓN ROCK de EL TERRAT Y MEDIAPRO para tv3 y TVE.
Y muchas cosas más….

lluis-eliasLLUÍS ELIAS

Lluís Elias. Forma part de la companyia “Els Joglars” des de l’any 1.988, com ajudant de direcció d’Albert Boadella i membre cooperativista.
Amb Els Joglars pren part en vuit espectacles teatrals, tres sèries de televisió, una pel·lícula i diferents publicacions. Co-director de “La Torna de la Torna” produït per Focus, Els Joglars i l’Institut del Teatre.
Ha estat professor de l’Institut del Teatre, del Col·legi de Teatre, de l’Escola d’actors de BCN, del Centre de Formació Teatral “El galliner” i de la Universitat Politècnica de Catalunya. Estudis de cine a l’escola New York Film Academy a Nova York. Ha dirigit “Los Cantos de Canterbury” al Teatre de Bellas Artes de Madrid, “Los Celuloides de Jardiel” i Ceniza de José Pascual Abellán, a la sala del teatre Fernando Fernán Gómez de Madrid. Tots tres espectacles produïts per Albacity Corporation.
Ha dirigit amb la cia Ma Mare no em deixa, l’espectacle “El bon malalt” i “Èdip Rei, o la culpa la té el meu pare”. Ha interpretat el personatge de mossèn Artur en la sèrie La Riera de TV3 i ha dirigit el monòleg La Maleta estrenada a Albacete.

RICARDO GIMÉNEZ ROIG

Ricardo Giménez (Caracas, 1.961) inicia estudis de televisió a l’IORTVE, després de guanyar una beca de 5 anys a TVE. A partir de l’any 1982 combina cinema i publicitat com ajudant de direcció i cap de producció amb directors com Gonzalo HerraldeVicente Aranda, Francesc Bellmunt, Bigas LunaRicardo Albiñana.
A partir de 1.990 col·labora en productores desenvolupant continguts per a TVE / TELE5 / Antena3TV / LA SEXTA / TELEVISIÓ DE CATALUNYA / CANAL 9 / CANAL SUD /TELEMADRID, creant, dirigint i realitzant tot tipus de formats per a televisió, ficció, entreteniment, documentals, reality i teatre.
Durant els dos últims anys ha estat immers dirigint i realitzant la docu-sèrie diària -Centro Médico– (TVE-1). Format innovador per la seva estructura de guió vs. interpretació on han participat més de 1.500 actors protagonistes en els 250 capítols que ha dirigit.
Actualment desenvolupa des d’Underdog Mobile Films continguts educatius i pel·lícules amb dispositius mòbils, així com formació de l’actor davant la càmera.

mireia juarezMIREIA JUÁREZ

Mireia Juárez (1978) és llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Autònoma de Barcelona, i postgraduada en Direcció d’Actors per a Cinema i Televisió per l’ Universitat Ramon Llull.
Ha treballat com a directora de càsting en diferents produccions entre elles “El Olivo” d’Icíar Bollaín, “Truman” de Cesc Gay (Goya a la Millor pel·lícula 2015), “Requisitos para ser una persona normal” de Leticia Dolera” o “Tots Volem el Millor per a Ella” i “Tres dies amb la Família” de Mar Coll. A més és professora d’interpretació davant de la càmera a l’Institut del Teatre de Barcelona, de tècniques de càsting a l’ ESCAC i de promoció de l’actor i càsting a Eòlia.
Per últim, també ha dirigit el curtmetratge “Una Mal Trago” a l’any 2015, amb més de 60 seleccions a tot el món, i guardonat entre altres premis, amb el Novelísimo Mejor Ópera Prima 2015,  Premi Pérez Giner del Festival La Noche Más Larga, el Coral d’Or al Millor Curtmetratge al Festival de Cine de Begur, Tercer Premi del Públic al Cortogenia, i el Premi Álex Angulo al Millor Actor en el Festival de Tarazona.
Actualment segueix combinant la seva feina com a docent, amb la direcció de càsting. Els seus últims projectes són la sèrie Felix de Cesc Gay per a Movistar + i la sèrie Mira lo que has Hecho de Berto Romero produïda per El Terrat.

alex-manas-rd

ÀLEX MAÑAS

Autor i director de teatre. Llicenciat en Dret per la UB, postgrau de direcció d’actors a l’URL. Ha sigut professor de comunicació al Col·legi d’Advocats de Barcelona i des de 2006 ho és de metges i professionals relacionats amb la bioquímica per a la Fundació Dr Antoni Esteve.
Ha impartit classes de Guió Cinematogràfic a la Facultat de Publicitat i Relacions Públiques de la UPF i ha treballat en seminaris de redacció i presentació d’articles científics a la facultat de Ciències de la Salut de la UPF.
El 2.005 escriu i dirigeix Algo (estrenada al Versus Teatre de Barcelona i al Teatro Tarambana de Madrid. Nominada als Premis Teatre Barcelona i reestrenada a la Sala Villarroel de Barcelona el 2.012). El 2.006 escriu En cualquier otra parte… (Premi SGAE de Teatre 2.006, estrenada al Festival Grec de Barcelona, Biblioteca Nacional de Catalunya i representada a la Casa del Teatro de Bogotá). El 2.007 escriu Què, un nou musical (estrenada al Teatre Coliseum de Barcelona. Guanyadora del Premi Butaca a la millor composició musical). El 2.010 escriu Íncubo (estrenada el 2.011 a la Sala Villarroel de Barcelona).
Altres de les seves obres estrenades el 2.011 a Barcelona són El Cuadro (Versus teatre) i Una de guerra (Sala Beckett). El 2.013 estrena el musical de The Mamzelles, My sweet country, del qual n’és autor i director. A més des de 2.010 compagina la escriptura de teatre, amb la docència a l’Escola Eolia (Interpretació) i Universitat Pompeu Fabra de Barcelona (Guió cinematogràfic).
En aquest aspecte també ha participat en projectes audiovisuals, alguns d’ells són: guió de De Buena Mañana (curtmetratge guanyador del Premi del Públic al festival de Mecal), guió de Germanes (Tvmovie, adaptació de l’obra Germanes de Carol López i nominada als Premis Gaudí), Guió de Positius (Tvmovie dirigida per Judith Colell, també nominada als Premis Gaudí). I guió i direcció de Enganchados (sèrie de ficció produïda per Shankara Film).

MARC MARTÍNEZ

HOLA, sóc marc martinez rodriguez o sigui el marc martinez ACTOR I DIRECTOR PROFESSIONAL i cantautor vacacional i vaig néixer el 19 de gener de 1966 al barri del raval de barcelona de mare perruquera i pare ebenista total que sóc xarnego capricorni horticultor culer socorrista extrem pare guitarrista al•lèrgic i pesco.
M’HE GUANYAT SEMPRE LA VIDA COM A ACTOR DE TEATRE Urtain • La Plaça del Diamant • La Fam • Ets Aquí? • Fortuna Accidental • The Full Monty • Un Tramvia Anomenat Desig • El Criat • Martes de Carnaval • Tot Esperant Godot • Así que pasen cinco años • Cabaret • Golfus de Roma • Pizza•Man • Zowie • Línia Roja • Los Ochenta son nuestros • Vint x vint • Tira’t de la Moto.
EM GUANYAVA LA VIDA COM A ACTOR DE CINEMA Rutina • División Azul • Sin haber vivido • El Consul de Sodoma • La vida empieza hoy • Conexao • El viaje vertical • Andalucia • Amor, prozac y dudas • Fausto • Morir o no • El pianista • Terra i Llibertat • Antártida • Historias de la puta mili • Què t´hi jugues, Mari Pili? • Els Papers d´Aspern • Los Mares del Sur • Aquesta nit o mai • Bar • El Complot dels Anells.
EM GUANYARÉ LA VIDA COM A ACTOR DE TELEVISIÓ Luna, el Misterio de Calenda • Tornarem • Angel o demonio • La que se avecina • Infidels • Buscando al hombre perfecto • El mundo de Chema • Càmping • Abuela de verano • Carta mortal • Raquel busca su sitio • Sitges • Pirata • Periodistas • Setze dobles • Plats bruts • Psico•express • Renda antiga • Abogados • Petra delicado • La mujer de tu vida • Laura • Este es mi barrio.
EM PASSO LA VIDA FENT CANÇONS fins i tot un cop vaig editar un disc El Bolero del Raval i em vaig passar tres anys fent concerts per tot arreu on cantava les meves cançons i explicava històries i tocava la guitarra amb una banda de músics de primera divisió…
EM DEIXO LA VIDA DIRIGINT OBRES DE TEATRE Julieta & Romeo • Stokölm • Le Mani Forti • Súper•Rawal • Cinquanta Històries d’Amor amb la meva Companyia PLATEASOCIALaraFELIÇ…

TONI VIVES

Llicenciat per l’Institut del Teatre de Barcelona en Art dramàtic i Màster de Direcció de cinema i televisió per la Ramon Llull, en Toni Vives combina, des de fa anys, la seva professió d’actor, amb la direcció escènica i audiovisual, l’escriptura i la pedagogia.
Com a actor, ha treballat en obres de teatre com El rei Joan de W. Shakespeare, dirigit pel Calixto Bieito (Grec 1995), o Ivanov de Txèkhov dirigit per Genadi Korotkov (Mercat de les Flors), Els tres mosqueters, dirigit per Pep Anton Gómez (Teatre Romea), Les obres completes de W. Shakespeare abreujades dirigides per Adam Long (Teatreneu), la Bella i la Bèstia dirigida per Hadi Kurich (T. Regina) o Onze, nou, catorze dirigit per Pere Planella (Grec 2014), entre d’altres. A la televisió l’hem vist amb sèries com La Riera, El Cor de la Ciutat, Ambiciones, Laberint d’ombres, Estació d’enllaç i Sitges.
Va iniciar-se en la direcció fent ajudanties a: Sota el bosc lacti i L’augment (Jesús Díez) i Refugiats (David Plana). Com a director ha dirigit: Fatma de M’hamed Benguetaff (Festival Entrecultures); La comèdia dels errors, de W. Shakespeare; (Fest. Shakespeare); Lulú (primera nit), Cia. Roberto Alonso; Mínimal Show, de Miquel Górriz i S. Belbel; Besos de Carles Alberola i Roberto García, Els enamorats, i, Un dels últims vespres de carnaval, ambdós de Carlo Goldoni; La moral de la senyora Dulska, de Gabriela Zapolska; Bodas de Sangre, i Yerma, de F. García Lorca; Las amistades peligrosas, de C. Hampton; Vapors, de Nell Dunn; La Indagación, de Peter Weiss, entre altres espectacles.
Després d’escriure i dirigir diferents curtmetratges, treballa com a director de càsting, director d’actors i director de 2a unitat, en la sèrie online Crisis: protocolo BCN K36 produida per Beloze Produccions.
Com a escriptor, ha escrit entre altres, una adaptació musical de La comedia dels errors (Festival Shakespeare); l’obra La barraca de Sant Antoni (subvencionat pels serveis territorials de la Generalitat de Catalunya) i els guions Best Life i Des-ayunos, entre d’altres.
Des de l’any 1994 fins a l’actualitat, treballa ininterrompudament com a professor d’interpretació en diverses escoles. Actualment imparteix classes d’interpretació a l’Escola de comèdia musical Coco Comín; d’interpretació per càmera a Eòlia Esad; i Cultura Audiovisual a Granés Batxillerat.

Vols rebre informació sobre les propostes relacionades amb cinema i TV organitzades al llarg del curs? Deixa’ns el teu correu!






Contacta amb nosaltres:
eolia@eolia.cat
933 192 397
c/Casp 82, Barcelona